неділя, 4 лютого 2018 р.

Державний стандарт початкової освіти (витяг)

Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учня/учениці


1.1.         Українська мова, мови національних меншин
Мета: розвиток здатності спілкуватися українською мовою для духовного, культурного й національного самовияву, послуговуватися нею в особистому і суспільному житті, у міжкультурному діалозі, бачити її передумовою життєвого успіху; плекання здатності спілкуватися рідною мовою (якщо вона не українська), зберігати і збагачувати культурну спадщину.

Загальні цілі:

Учень/ учениця:
1)  взаємодіє з іншими усно, сприймає і використовує інформацію для досягнення життєвих цілей в різних комунікативних ситуаціях;
2)  аналізує, інтерпретує, критично оцінює інформацію в текстах різних видів, медіатекстах та використовує її; сприймає художній текст як засіб збагачення особистого емоційно-чуттєвого досвіду;
3)  висловлює думки, почуття та ставлення, взаємодіє з іншими письмово та в режимі он-лайн, дотримується мовних норм;
4)  досліджує індивідуальне мовлення – своє та інших, використовує це для власної мовної творчості.



Загальні очікувані результати

Уміння
1-2 кл.
3-4 кл.

1. Усна взаємодія, сприймання і використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях (сприймання усної інформації і говоріння)

1.1
Сприймаю усну інформацію
Сприймаю усну інформацію, перепитую, виявляючи увагу, доречно реагую
Сприймаю з увагою, уточнюю інформацію з огляду на ситуацію та для досягнення різних цілей

1.2
Перетворюю усну інформацію
Відтворюю основний зміст усного повідомлення відповідно до мети
Передаю зміст усного повідомлення, відтворюю послідовність подій; добираю заголовки до його частин, переказую текст із різних перспектив (напр., від імені різних літературних героїв)

1.3
Відбираю усну інформацію
Відбираю цікаву інформацію, передаю її іншим 
Відбираю інформацію, серед іншого і з медіатекстів, для ство-рення власного висловлювання з конкретною метою

1.4
Аналізую та інтерпретую усну інформацію
Розпізнаю ключові слова і фрази в усному повідомленні, виділяю їх голосом у власному мовленні.
Пояснюю, чому мене зацікавила інформація.
З допомогою вчителя/ вчительки обговорюю зміст і форму медіатекстів
Визначаю й обговорюю цілі, основні ідеї та окремі деталі усної інформації.
Пов’язую, зіставляю її із власними спостереженнями, життєвим досвідом.
Виявляю очевидні ідеї у простих медіатекстах

1.5
Оцінюю усну інформацію
Висловлюю свої вподобання щодо усного повідомлення; намагаюся пояснити, чому щось мені подобається, а щось ні

Висловлюю своє ставлення до усного повідомлення; обґрунтовую думки, спираючись на власний досвід.
Визначаю позицію мовця, погоджуюся з нею або заперечую
1.6
Висловлюю і захищаю свої погляди

Сміливо висловлюю свої думки.
Намагаюся зробити так, щоб моє висловлення було зрозуміле і привабливе
Сміливо висловлюю свою позицію, підтверджую її прикладами, враховую думки інших
1.7
Використовую словесні й несловесні засоби під час представлення своїх думок
Розпізнаю емоції своїх співрозмовників, намагаюся доречно використовувати словесні й несловесні засоби для спілкування
Обираю словесні й несловесні засоби спілкування і використовую їх для досягнення мети
1.8
Регулюю свій емоційний стан
Розповідаю про свої відчуттята емоції від прослуханого/ побаченого. Увічливо спілкуюся
Описую свої емоції та емоції співрозмовника від прослуханого/ побаченого. Доречно використовую у власному мовленні формули мовленнєвого етикету
2. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів, медіатекстах та її використання. Сприймання художнього тексту як засобу збагачення особистого емоційно-чуттєвого досвіду (читання)

2.1
Обираю тексти для читання
Обираю книжку для читання. Пояснюю свій вибір
Визначаю мету читання (для задоволення, розваги, знаходження потрібної інформації) та обираю відповідні тексти
2.2
Сприймаю текст
Читаю невеликі за обсягом тексти виразно вголос або подумки і розповідаю, про що вони.
Намагаюся передбачити, про що йтиметься в художньому тексті

Висловлюю здогад, про що йтиметься в тексті.
Читаю тексти виразно вголос або подумки, докладно чи стисло переказую прочитане
2.3
Збагачую свій емоційно-чуттєвий досвід
Розповідаю про свої почуття та емоції від прочитаного художнього тексту

Аналізую емоційний стан персонажів, співпереживаю 
2.4
Аналізую та інтерпретую текст

Пов’язую інформацію з тексту із власним досвідом.
Перелічую факти свого життя і факти, пов’язані з текстом.
З допомогою вчителя/ вчительки обговорюю зміст і форму медіатекстів
Пов’язую елементи інформації в цілісну картину. Розрізняю факти і думки про ці факти, пов’язую їх. Формулюю прямі висновки на основі інформації, виявленої в тексті.
Виявляю очевидні ідеї у простих медіатекстах
2.5
Оцінюю текст
Висловлюю свої вподобання щодо змісту прочитаного тексту, окремих літературних персонажів, намагаюся пояснити, чому мені щось подобається, а щось – ні.
Висловлюю думки з приводу деяких простих медіатекстів
Висловлюю своє ставлення до творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і довкілля, наводжу прості аргументи щодо своїх думок, спираючись на текст і власний досвід.
Описую враження від змісту і форми медіатексту
2.6
Перетворюю інформацію
На основі тексту малюю/ добираю ілюстрації, фіксую інформацію графічно
На основі тексту малюю асоціативні схеми, створюю таблиці, схеми, план
2.7
Читаю творчо
Експериментую з текстом (змінюю кінцівку, місце подій тощо)
Експериментую з текстом (змінюю сюжет, переказую текст з іншої позиції, додаю персонажів)
3. Висловлення думок, почуттів та ставлень, взаємодія з іншими письмово та в режимі он-лайн, дотримання норм української мови (письмо)
3.1
Створюю висловлення
Створюю невеликі висловлення, записую їх.

Створюю прості медіапродукти з допомогою інших
Створюю висловлення, записую їх, враховуючи мету та адресата й дотримуючись мовних норм.

Створюю прості медіатексти з конкретною метою, використовую прості форми медіатекстів
3.2
Взаємодію он-лайн
Обмінююся короткими письмовими повідомленнями, правильно використовую емотикони

Створюю короткі дописи для захищених ресурсів, наприклад для сайту школи
3.3
Редагую писемні тексти
Аналізую, чи грамотно написаний мій текст, удосконалюю його за порадою вчителя/ вчительки
Аналізую, чи мій текст відповідає меті, перевіряю грамотність написаного, удосконалюю його за порадою вчителя/ вчительки
4. Дослідження індивідуального мовлення, мовна творчість

4.1
Досліджую власне мовлення
Спостерігаю за власним мовленням і мовленням інших, пояснюю, що мене приваблює у спілкуванні
Виокремлюю характерні риси свого мовлення (улюблені слова, фрази). Спостерігаю, який вплив вони мають на співрозмовників
4.2
Творю індивідуальний стиль мовлення
Творчо використовую мову, експериментуючи зі звуками, словами, фразами
Експериментую з мовленням для пізнання мови, відкриваю деякі закономірності її функціонування



1.2.    Іншомовна освіта


Мета: формування іншомовної комунікативної компетентності для безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування.

Загальні цілі

Учень/ учениця:
1) сприймає думки та погляди, висловлені іноземною мовою в умовах безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування, та критично оцінює здобуту інформацію;
2) розуміє прочитані іншомовні тексти різних видів для здобуття інформації або задоволення, використовує прочитану інформацію та критично оцінює її;
3) висловлює думки, почуття та ставлення, взаємодіє з іншими усно, письмово та в режимі онлайн, використовуючи іноземну мову;
4) ефективно використовує іноземну мову для доступу до різних інформаційних джерел.


Загальні очікувані результати
Уміння
1-2 кл.
3-4 кл.

1. Розуміння думок та поглядів, висловлених іноземною мовою, в умовах безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування та критичне оцінювання інформації
1.1
Cприймаю усну інформацію 
Реагую словесно і/або несловесно на прості прохання та вказівки вчителя/ вчительки

Відбираю з усного повідомлення основну або конкретну інформацію на знайомі повсякденні теми

1.2
Критично оцінюю усну інформацію
Розпізнаю ключові слова і фрази під час сприймання усної інформації
Здогадуюся про суть усного висловлення з контексту

2. Розуміння прочитаних різних видів іншомовних текстів для здобуття інформації чи задоволення, використання прочитаної інформації та критичне її оцінювання
2.1
Сприймаю текст
Розпізнаю знайомі слова з опорою на наочність
Розпізнаю знайомі імена/ назви, слова та елементарні фрази в коротких, простих текстах
2.2
Аналізую прочитану інформацію
-
Відбираю основну або конкретну інформацію на знайомі повсякденні теми
3. Висловлення думок, почуттів та ставлень, взаємодія усно, письмово та в режимі он-лайн іноземною мовою
3.1
Здійснюю усну взаємодію
Запитую та повідомляю інформацію про себе та буденні справи, використовуючи сталі вирази
Спілкуюся на добре знайомі теми, ініціюю та реагую на прості твердження щодо задоволення нагальних потреб
3.2
Усно висловлюю свої думки, почуття,  ставлення та позиції 
Висловлюю усно свої вподобання за допомогою елементарних фраз та слів
Розповідаю про людей та побут простими, здебільшого окремими фразами, зазначаючи своє ставлення
3.3
Повідомляю інформацію письмово
Подаю письмову інформацію про себе короткими фразами (наприклад, ім’я, адреса, сім’я)
Подаю письмово інформацію про себе, формулюю запитання до неї, використовуючи прості слова, речення та сталі вирази
3.4
Висловлюю свої думки, почуття, ставлення та позиції письмово

Описую свої емоції письмово,
використовуючи прості слова, сталі вирази
3.5
Здійснюю взаємодію он-лайн
Пишу короткі фрази в безпечному онлайновому середовищі, використовуючи словник
Створюю прості мультимедійні дописи за допомогою кількох коротких речень
4.Ефективне використання іноземної мови для доступу до різних інформаційних джерел
4.1
Використовую інформаційні джерела іноземною мовою
Розрізняю книжки, мультфільми, фільми рідною та іноземною мовами
Відбираю книжки, мультфільми, фільми
 іноземною мовою, які мене цікавлять і які я можу частково сприймати, здогадуючись про їх зміст

Математична освітня галузь


Мета: розвиток логіко-математичного, критичного мислення дитини, здатності розуміти й оцінювати математичні факти й закономірності, робити вибір, розв’язувати проблеми математичного змісту в повсякденних життєвих ситуаціях.

Загальні цілі:

Учень / учениця:
1)  аналізує ситуації і виокремлює проблеми, які можна розв’язувати із застосуванням математичних прийомів; розмірковує, висуває гіпотези, обґрунтовує, логічно їх доводить або спростовує;
2)  моделює процеси і ситуації, що відбуваються в природі і суспільстві; використовує різні джерела інформації;
3)  розробляє стратегії (плани) розв’язання і розв’язує різні проблемні завдання, використовуючи, зокрема й засоби інформаційно-комунікаційних технологій;
4)  оцінює необхідність та пізнає форми об’єктів, просторові відношення в навколишньому світі для розв’язання життєвих проблем та завдань.



Загальні очікувані результати

Уміння

1–2 кл.
3–4 кл.
1.  Аналіз ситуації й виокремлення проблем, які можна розв’язати із застосуванням математичних прийомів; розмірковування, висунення гіпотези, обґрунтування, її логічне доведення або спростування
1.1
Розпізнаю серед життєвих ситуацій ті, які розв’язуються математичним шляхом
Збираю прості статистичні дані, групую та порівнюю їх
Створюю математичну модель почутої, побаченої, прочитаної життєвої ситуації
1.2
Аналізую, оцінюю дані та зв’язки між ними для розв’язання математичних ситуацій
Визначаю групу взаємопов’язаних величин для розв’язання проблемної життєвої ситуації

Описую проблемні ситуації навколишнього світу за допомогою взаємопов’язаних величин

1.3
Проводжу найпростіші логічні операції: розуміння понять, порівняння, узагальнення, класифікація, доказ
Розв’язую проблемні життєві ситуації математичного змісту з використанням конкретних об’єктів, виконуючи аналітико-синтетичні міркування
Розв’язую проблемні життєві ситуації (у групі, парі, індивідуально), виконуючи аналітико-синтетичні міркування
1.4
Передбачаю ймовірний результат і переконуюся в його правильності, обґрунтовую власну думку
Передбачаю ймовірний результат, використовуючи знання і власний досвід.
Намагаюся обґрунтувати достовірність результату
Здійснюю математичні операції, що стосуються передбачення ймовірного результату
1.5
Виявляю помилки логіко-математичного характеру в математичних діях
Намагаюся знайти помилки логіко-математичного характеру і пропоную способи їх усунення

Знаходжу помилки логіко-математичного характеру й обираю оптимальний спосіб їх усунення
1.6
Розрізняю істинні та хибні твердження
Обираю із запропонованих тверджень істинні або хибні самостійно чи з допомогою однокласників, дорослих

Перевіряю і доводжу істинність або хибність тверджень
2.       Моделювання процесів і ситуацій, що відбуваються в природі і суспільстві; використання різних джерел інформації

2.1
Досліджую роль математики у повсякденному житті

Відкриваю математичні залежності в навколишньому світі й описую побачене, почуте, прочитане за допомогою математичних знаків
Відкриваю математичні залежності в навколишньому світі й описую побачене, почуте, прочитане за допомогою математичних знаків, використовуючи відповідну математичну мову для передавання інформації

2.2
Сприймаю і перетворюю інформацію (почуту, побачену, прочитану)
Перетворюю інформацію (почуту, побачену, прочитану) у схему, таблицю, схематичний рисунок

Перетворюю інформацію (почуту, побачену, прочитану) різними способами (схема, таблиця, схематичний рисунок)

2.3
Сприймаю тексти математичного змісту, які ґрунтуються на життєвій ситуації, і виконую завдання, що з них випливають

Виконую прості завдання, описані в тексті математичного змісту
Виконую завдання, описані в тексті математичного змісту. Придумую короткі казки, оповідання з математичним змістом
3.  Розроблення стратегії (плану) розв’язання різних проблемних завдань, використовуючи, зокрема, і засоби ІКТ

3.1
Лічу об’єкти навколишнього світу
Лічу об’єкти навколишнього світу, порівнюю їх за однією або декількома ознаками
Лічу об’єкти навколишнього світу, класифікуючи і порівнюючи їх за однією або декількома ознаками

3.2
Вимірюю величини
Вимірюю себе, інших, предмети, що мене оточують, використовуючи підручні засоби та вимірювальні прилади
Визначаю спільну властивість об’єктів навколишнього світу й інтерпретую її як величину для вимірювання та порівнювання

3.3
Виконую обчислення
Здійснюю обчислення зручним для себе способом у побуті (зокрема під час гри) і в навчальних ситуаціях
Виконую обчислення, зокрема й беручи участь у математичних іграх, розвагах, запропонованих або створених особисто

3.4
Перевіряю достовірність припущення
Вказую приблизний результат і перевіряю його достовірність, виконуючи обчислення
Перевіряю достовірність результату різними можливими способами, обираю раціональний

4. Пізнання форм об’єктів та просторових відношень у навколишньому світі
4.1
Володію просторовою уявою, просторовими відношеннями
Описую або зображаю схематично розміщення, напрям і рух об’єктів, здебільшого по прямій 
Проектую маршрути подорожей, походів, поїздок.

4.2
Розпізнаю геометричні фігури за їх істотними ознаками
Розпізнаю знайомі геометричні площинні (двовимірні) та об’ємні (тривимірні) фігури на предметах навколишнього середовища і малюнках

Розпізнаю знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації
4.3
Конструюю
Конструюю площинні (двовимірні) та об’ємні (тривимірні) фігури з підручного матеріалу, створюю макети реальних та уявних об’єктів
Створюю різні конструкції, поєднуючи між собою площинні (двовимірні) та об’ємні (тривимірні) фігури



Природнича освітня галузь


Мета: формування ціннісних орієнтацій щодо цілісності й різноманітності природи, ефективної, безпечної і природоохоронної поведінки у довкіллі, формування наукового мислення.

Загальні цілі:

Учень/учениця:
1) набуває досвіду дослідження природи;
2) виявляє допитливість та отримує радість від пізнання природи;
3) усвідомлює цілісність природи і взаємозв’язок її об’єктів і явищ, відповідально діє у природі;
4) формує наукове, критичне, дивергентне мислення для розв’язування проблем природничого характеру.



Загальні очікувані результати

Уміння

1–2 кл.

3–4 кл.
1. Дослідницькі
1.1

Виявляю і формулюю дослідницькі проблеми

Обираю для дослідження такі проблеми довкілля, що мене цікавлять

Обираю в довкіллі або із запропонованих запитань такі проблеми, які можна розв’язати дослідницьким шляхом
1.2
Визначаю мету і висуваю гіпотези


Пропоную/ обираю із запропонованих доцільні для дослідження, здійсненні та безпечні дії з об’єктами довкілля. Передбачаю результати спостережень природних явищ і процесів
Визначаю мету спостережень і дослідів.
Припускаю можливі результати спостережень/ дослідів

 1.3
Планую дослідження



Пропоную/ обираю із запропонованих послідовність кроків у спостереженні/ експерименті
Визначаю послідовність кроків у спостереженні/ експерименті.
Обираю необхідні умови дослідження
1.4
Спостерігаю, експериментую, моделюю


Спостерігаю за обраними з цікавості природними явищами та об’єктами, досліджую їх
Спостерігаю за природними явищами та об’єктами, експериментую з обраними або запропонованими об’єктами
1.5
Аналізую й обґрунтовую результати досліджень, формулюю висновки
Описую, що нового я дізнався, спостерігаючи та експериментуючи

Знаходжу зв’язки між об’єктами і явищами природи.
Роблю висновки із спостережень та дослідів разом з учителем/ учителькою або самостійно
2. Інформаційні
2.1
Працюю з різними джерелами для пошуку інформації
Знаходжу та пропоную іншим інформацію, що мене зацікавила, зокрема і про природу

Цікавлюся дослідженнями природних об'єктів і явищ, технічними пристроями і винаходами

2.2
Інтерпретую інформацію в різних формах
Зображаю інформацію про довкілля (почуту або побачену) у вигляді малюнка, таблиці та ін.
Представляю інформацію у вигляді малюнка, схеми, графіка, тексту, презентації

2.3
Рефлексую над дослідницькою діяльністю

Радію пізнанню нового; розуміючи, що помилки – невід’ємна частина пізнання
Аналізую помилки, які виникають під час дослідження, змінюю умови чи послідовність кроків
3. Уміння для сталого розвитку
3.1
Виявляю взаємо-зв’язки у природі та зважаю на них
Виявляю та описую очевидні зв’язки у природі; пояснюю, чому необхідно їх враховувати
Дію в природі з урахуванням взаємозв’язків між об’єктами живої і неживої природи
3.2
Дію в довкіллі, розуміючи наслідки власної поведінки
Відповідально дію в довкіллі, дбаю про його чистоту, доглядаю за рослинами і тваринами

Встановлюю взаємозалежність між діяльністю людини і станом довкілля, складаю, обґрунтовую і дотримуюся правил поведінки в довкіллі
3.3
Використовую наукові надбання для вирішення проблем
Наводжу приклади використання винаходів людства в побуті
Пояснюю значущість і наводжу приклади використання винаходів людства для вирішення проблем у життєвих ситуаціях
4. Навчально-пізнавальні
4.1
Співвідношу нові факти з попереднім досвідом, ідентифікую проблему
Вирізняю поняття, об’єкти, пов’язані з довкіллям. Знаходжу спільні і відмінні ознаки об’єктів
Пояснюю важливість того, що я вивчаю, для власного життя, розрізняю в ньому головне і другорядне

4.2
Критично оцінюю проблему

Розмірковую, чи все, про що я дізнався/ дізналася, істинне
Аналізую новий досвід, визначаю відоме та невідоме, подібне і відмінне; намагаюся аналізувати проблему з різних перспектив
4.3
Групую і класифікую об’єкти довкілля
Групую об’єкти довкілля за однією або кількома ознаками
Класифікую об’єкти довкілля за кількома ознаками
4.4
Використовую різні способи та генерую нові ідеї для розв’язання проблеми
Вирішую проблеми власним або одним із запропонованих способів

Вирішую проблеми самостійно обраним способом



Технологічна освітня галузь


Мета: формування в учня/учениці здатності до зміни навколишнього світу засобами сучасних технологій без шкоди для середовища, до використання технологій для власної самореалізації, культурного й національного самовияву.

Загальні цілі:

Учень/учениця
1)  створює виріб від творчого задуму до його втілення в готовий результат;
2)  дбає про свій побут, задоволення власних потреб та потреб тих, хто його/ її оточує;
3)  ефективно використовує природні матеріали, турбуючись про навколишнє середовище;
4)  практикує і творчо застосовує традиційні й сучасні ремесла.




Загальні очікувані результати

Уміння
1–2 кл.
3–4 кл.

1.     Створення виробу
1.1
Планую виготовлення виробу

Самостійно чи з допомогою дорослих планую власну діяльність, прогнозую остаточний результат
Задумую об’єкт праці та прогнозую результат власної діяльності. Самостійно планую послідовність технологічних операцій
1.2
Читаю і розробляю графічні зображення
Аналізую зображення схем із допомогою дорослих та керуюся ними у процесі роботи
Читаю та розумію графічні зображення схем.
Виконую прості геометричні побудови
1.3
Добираю матеріали і технології
Добираю конструкційні матеріали для виконання практичної роботи
Самостійно добираю матеріали для виготовлення виробу
1.4
Моделюю, конструюю та виготовляю виріб
Моделюю, конструюю виріб із готових елементів із допомогою дорослих.
Виготовляю та оздоблюю виріб із допомогою дорослих
Моделюю, конструюю, виготовляю та оздоблюю виріб знайомими мені технологіями
1.5
Оцінюю та представляю результати власної чи колективної діяльності
Представляю результати власної діяльності з допомогою дорослих

Представляю одержаний результат власної діяльності та оцінюю його
2.     Турбота про себе та інших
2.1
Дотримуюся безпеки під час виконання виробу

Дотримуюся безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань
Дотримуюся безпечних прийомів праці, плануючи власні дії під час використання інструментів та пристосувань
2.2
Розв’язую практичні завдання у власному побуті
Виконую найпростіші дії. Організовую робоче місце з допомогою дорослих
Безпечно використовую найпростіші прилади у власному побуті. Самостійно організовую робоче місце відповідно до власних потреб та визначених завдань
2.3
Організовую власну життєдіяль-ність
Разом із дорослими планую та реалізовую найпростіші трудові дії

Планую та реалізовую трудові дії у власному побуті
3. Використання природних матеріалів
3.1
Розраховую витрати
З допомогою дорослих розраховую приблизну кількість матеріалів для виконання простого завдання
Спільно з дорослими або самостійно розраховую приблизну кількість ресурсів для виготовлення виробу
3.2
Ощадно використовую ресурси
Під час виготовлення виробів виявляю обмеженість ресурсів і пояснюю потребу їх ощадного використання. Сортую побутові відходи з допомогою дорослих

Економно використовую матеріали. Сортую побутові відходи, дотримуючись відповідних правил
4. Творче застосування традиційних і сучасних ремесел
4.1
Виконую технологічні операції
Виконую прості технологічні операції з допомогою дорослих або самостійно.
Самостійно чи з допомогою дорослих виготовляю виріб
Самостійно виконую прості технологічні операції. 
Самостійно виготовляю виріб
4.2
Застосовую народні ремесла під час створення виробу
Спостерігаю за процесом виготовлення виробу народними майстрами.
Створюю та оздоблюю виріб за допомогою дорослих чи самостійно за зразком або власним задумом, застосовуючи технології традиційних ремесел
Самостійно створюю та оздоблюю виріб, застосовуючи технології традиційних ремесел





Інформатична освітня галузь


Мета: формування в учня/учениці здатності до вирішення проблем із використанням цифрових пристроїв, інформаційно-комунікаційних технологій та критичного мислення для розвитку, творчого самовираження, власного та суспільного добробуту; безпечна та етична діяльність в інформаційному суспільстві.

Загальні цілі:

Учень/учениця
1)  знаходить, подає, перетворює, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює інформацію для розв’язання життєвих проблем;
2)   створює інформаційні продукти та програми для ефективного розв’язання задач/ проблем, творчого самовираження, індивідуально та у співпраці, за допомогою цифрових пристроїв та без них;
3)  усвідомлено і вміло використовує інформаційні й комунікаційні технології та цифрові пристрої для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або) споживач, а також самостійно опановує нові;
4)  усвідомлює наслідки використання ІТ для себе, суспільства, довкілля та сталого розвитку, дотримується етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії.

Загальні очікувані результати


Уміння
1–2 кл.

3–4 кл.
1. Знаходження, подання, перетворення, аналіз, узагальнення та систематизація даних, критичне оцінювання інформації для розв’язання життєвих проблем
1.1
Досліджую інформаційний світ навколо себе
Класифікую інформацію за видами та способом отримання різними органами чуття
Спостерігаю і пояснюю основні інформаційні процеси у близькому для себе середовищі ( дім, школа, вулиця)
1.2
Знаходжу, подаю, перетворюю, аналізую та зберігаю дані різних типів 
Розрізняю та фіксую дані, аналізую та впорядковую прості послідовності
Знаходжу інформацію, зберігаю дані на цифрових носіях, перетворюю інформацію з однієї форми в іншу за допомогою поданих шаблонів, порівнюю різні способи представлення інформації, аналізую та впорядковую послідовності
1.3
Добираю об’єкти для створення моделей
Визначаю об’єкти, їх властивості та значення властивостей за підтримки вчителя/ вчительки. Розрізняю моделі та їх відповідники у реальному світі, створюю прості моделі
Класифікую об’єкти за їх властивостями, зіставляю ознаки моделей реального і цифрового світу, аналізую вплив подій на властивості, досліджую об’єкти за допомогою створених моделей

1.4
Критично оцінюю інформацію з різних джерел
Розрізняю правдиві та неправдиві твердження, здобуті з різних джерел
Висловлюю припущення про достовірність інформації, отриманої з цифрових джерел, розрізняю факти і судження
2. Створення інформаційних продуктів та програм для ефективного розв’язання проблем, творчого самовираження
2.1
Розробляю та реалізовую алгоритми
Створюю план дій, знаходжу приклади повторення та виконання дій за умовами у повсякденній діяльності, близькому для мене середовищі
Складаю алгоритми (зокрема для власної чи групової діяльності) із послідовних дій, умов, повторень, зокрема для обробки подій
2.2
Створюю та налагоджую програмні проекти
Складаю простий план із точних та однозначних вказівок дій для виконавців, виявляю в ньому помилки, оцінюю відповідність очікуваному результату
Створюю за планом або алгоритмом прості програми та налагоджую їх; прогнозую та формулюю очікуваний результат створеної програми
2.3
Розробляю модульні проекти
Складаю ціле із запропонованих частин, пояснюю, як заміна окремих частин приводить до іншого цілого
Розбиваю задачі на прості, які реалізовуються окремими інструкціями чи послідовністю інструкцій і навпаки (компоную)

2.4
Опрацьовую та створюю інформаційні продукти з використанням даних різних типів
Використовую готові та створюю прості інформаційні продукти (текст, зображення, звуки) для отримання, передавання інформації або представлення власних ідей, результатів діяльності
Створюю інформаційні продукти, поєднуючи текст, зображення, звук тощо для представлення ідей та/ або результатів діяльності
2.5
Співпрацюю в команді для створення інформаційного продукту
Самостійно та відповідально виконую окреслені завдання; працюю в команді з іншими для досягнення спільної мети 
Регулюю та пояснюю власний внесок у спільний результат роботи команди, коментую успішні та невдалі кроки у процесі роботи

3. Використання інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або) споживач
3.1
Використовую широкий спектр цифрових пристроїв
Використовую цифрові пристрої у близькому мені середовищі (дім, школа, вулиця) та пояснюю їх призначення 
Обираю цифрове середовище, пристрої, засоби для вирішення життєвої задачі/ проблеми, пояснюю свій вибір
3.2
Організовую власне інформаційне середовище
Організовую власне робоче місце з допомогою дорослих; розпізнаю та описую прості проблеми та збої, які виникають у роботі, звертаюся  за допомогою та підтримкою
Налаштовую для власних потреб відповідне програмне середовище; визначаю за допомогою правильної термінології збої у роботі доступних цифрових пристроїв, усуваю прості несправності
3.3
Спілкуюся, навчаюся та співпрацюю в мережах
Використовую цифрові пристрої, технології та мережі для доступу до інформації  та спілкування
Співпрацюю та спілкуюся в захищених мережах для обміну думками, виконання спільних завдань, пошуку інформації та навчання
4. Усвідомлення наслідків використання ІТ для себе, суспільства, довкілля та сталого розвитку, дотримання етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії
4.1
Відповідально використовую ІТ у повсякденному житті, захищаю себе та свій інформаційний простір
Дотримуюся правил безпечної роботи; захищаю свій інформаційний простір; розповідаю про проблеми батькам, учителеві/ учительці
Відповідально використовую технології для власної безпеки, регулюю власний час роботи з цифровими пристроями, обговорюю різні наслідки використання ІТ у близькому для мене середовищі (школа, вулиця, дім тощо)

4.2
Дотримуюся норм соціальної, міжкультурної та міжособистісної взаємодії
Зважаю на технічні можливості цифрових пристроїв для спілкування (безпосередньо та в мережі), зокрема з людьми з особливими потребами та іншої культури, поважаю приватність повідомлень
Добираю належні засоби для спілкування з іншими людьми, зокрема з людьми з особливими потребами та іншої культури – безпосередньо та через Інтернет; беру до уваги власний цифровий слід, який залишаю он-лайн.
Рекомендую цікаві та безпечні сайти своїм друзям
4.3
Дотримуюся норм правової взаємодії
Не списую і не даю списувати. Дотримуюся правил використання чужих творів
Відвідую тільки корисні для мене сайти, зазначаю авторство власних робіт, виявляю повагу до авторства в учнівській творчості




Соціальна і здоров’язбережна освітня галузь


Мета: розвиток самозарадності учня/учениці через особисту ідентифікацію, активну громадянську позицію, підприємливість, застосування моделі здорової поведінки, відстоювання інтересів особистого, сімейного і суспільного здоров'я, безпеки, добробуту та сталого розвитку.

Загальні цілі:

Учень/учениця
1) дбає про особисте здоров’я і безпеку, реагує на діяльність, яка становить загрозу для життя, здоров’я, добробуту власного і тих, хто його/її оточує;
2) обмірковує альтернативи, прогнозує наслідки, ухвалює рішення з користю для здоров’я, добробуту та безпеки власного та інших;
3) робить аргументований вибір на користь здорового способу життя, аналізує й оцінює наслідки та ризики;
4) виявляє підприємливість та діє етично для поліпшення здоров’я, безпеки та добробуту.


Очікувані результати


Уміння
1-2 кл.
3-4           кл.

1. Турбота про особисте здоров’я, безпеку та добробут
1.1
Дію відповідально
Розрізняю свої вчинки та вчинки друзів з позиції користі чи шкоди для життя, здоров’я та добробуту
Аналізую поведінку власну та людей, які мене оточують, з позиції користі чи шкоди для життя, здоров’я та добробуту
1.2
Відстоюю інтереси  власні та інших людей
Протидію виявам тиску, неповаги та приниження щодо мене

Протидію виявам тиску, неповаги та приниження щодо інших людей
1.3
Надаю допомогу
Розрізняю потребу свою та інших у допомозі і можливості її отримати

Визначаю, до кого і як звернутися за допомогою; описую приклади такої діяльності

1.4
Поводжу себе етично
Розпізнаю здорову етичну поведінку (сумлінність, справедливість, чесність, відповідальність, відвагу, відданість) та демонструю її

Описую важливість сумлінності, справедливості,чесності, відповідальності, мужності, відданості та інших етичних цінностей для практикування здорової і безпечної поведінки
2. Ухвалення рішень щодо здоров’я, безпеки та добробуту
2.1
Розпізнаю небезпечні ситуації
Розпізнаю та описую небезпеку вдома або у школі

Пояснюю, що робити в ситуаціях небезпеки вдома, у школі, на вулиці
2.2
Прогнозую наслідки
Пояснюю, що кожна дія (рішення) має наслідки

Прогнозую можливі наслідки своїх рішень для себе та інших
2.3
Ухвалюю рішення
Ухвалюю рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для здоров’я і безпеки

Ухвалюю рішення з користю для здоров’я, безпеки щодо ситуацій свого повсякденного життя (вдома, у школі, на вулиці)
2.4
Поводжу себе безпечно

Пояснюю, від чого залежить безпека вдома, на вулиці, у школі

Поводжуся безпечно, з огляду на себе та інших – удома, у школі, на вулиці, у громадських місцях

3. Аналіз наслідків і ризиків діяльності для здоров’я, безпеки та добробуту
3.1
Обмірковую альтернативи
Визначаю здорові та шкідливі звички

Обмірковую альтернативні рішення, наскільки вони відповідають здоровим чи шкідливим звичкам
3.2
Приймаю зміни
Спостерігаю за змінами, що відбуваються зі мною

Відзначаю зміни залежно від виду діяльності, способу життя, настрою
3.3
Аналізую впливи

Визначаю позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки

Аналізую позитивні і негативні впливи на вибір здорової та безпечної поведінки
3.4
Здійснюю вибір та отримую задоволення
Розпізнаю, що приносить задоволення та користь для здоров’я, безпеки й добробуту
Обираю діяльність, яка приносить задоволення та користь мені і моїм близьким
4. Підприємливі та моральні якості у поведінці свідомого споживача для поліпшення здоров’я, безпеки та добробуту
4.1

Вчуся вчитися
Упорядковую власне навчання відповідно до своїх потреб та рекомендованих умов
Планую та організовую власне навчання, чергуючи його з відпочинком
4.2
Знаходжу і перевіряю інформацію

Ідентифікую знаки, символи і попередження щодо ймовірної небезпеки

Вирізняю інформацію, яка викликає в мене сумніви. Знаходжу додаткову інформацію, яка спростовує або підтверджує мої сумніви
4.3
Дію ефективно і самостійно
Вирізняю потреби свої та інших. Пояснюю, від кого та від чого залежить задоволення моїх потреб
Розрізняю необхідні та надмірні потреби
4.4
Застосовую міжособистісні навички спілкування
Уважно слухаю, запитую про потреби інших та висловлююся так, щоб не образити іншого
Спілкуюся для розв’язання конфліктів
4.5
Виявляю культуру споживання
Визнаю важливість помірності у споживанні послуг та продукції
Ощадно використовую гроші, ресурси

4.6
Планую майбутнє
Уявляю свою мету і розповідаю про те, як її досягти
Прогнозую ризики для здоров’я, пояснюю, як їх можна уникнути




Фізкультурна освітня галузь


Мета: формування в учня/учениці стійкої мотивації до занять фізичною культурою і спортом для забезпечення гармонійного фізичного розвитку, підвищення функціональних можливостей організму дитини, вдосконалення життєво необхідних рухових умінь та навичок.

Загальні цілі:

Учень/учениця
1)  регулярно практикує фізкультурну діяльність; демонструє рухові вміння та навички та використовує їх у різних життєвих ситуаціях;
2)  добирає фізичні вправи  для підвищення рівня  фізичної підготовленості;
3)   керується правилами безпечної і чесної гри, уміє боротися, вигравати і програвати; усвідомлює значення фізичних вправ для здоров’я, задоволення, гартування характеру, самовираження та соціальної взаємодії.





Загальні очікувані результати

Уміння
1-2 кл.

3-4 кл.
1. Рухова активність
1.1
Виконую життєво необхідні рухові дії

Вправляюся в пересуванні (наприклад, ходьба, біг, стрибки, лазіння, плавання, ковзання), виконую вправи з предметами та без них
Вправляюся в пересуванні (наприклад, ходьба, біг, стрибки, лазіння, плавання, ковзання), з предметами та без предметів, оцінюю власне виконання рухових дій та виконання вправ іншими
1.2
Моделюю рухову діяльність
Розпізнаю, добираю та виконую фізичні вправи для ранкової гігієнічної гімнастики.
Розпізнаю, добираю та виконую фізичні вправи з різних видів спорту для розвитку фізичних якостей
Розпізнаю, добираю та виконую фізичні вправи для ранкової гігієнічної гімнастики, фізкультурної хвилинки та фізкультурної паузи.
Добираю відповідний інвентар для кожного виду спорту, розрізняю та виконую вправи з різних видів спорту для розвитку фізичних якостей
1.3
Виконую фізичні вправи під час ігрової та змагальної діяльності
Виконую рухові дії під час рухливих ігор під керівництвом учителя/ учительки
Виконую рухові дії у рухливих іграх під час занять у школі та на дозвіллі
2. Самооцінювання та самоконтроль стану здоров’я
2.1
Контролюю свій фізичний стан
Контролюю своє самопочуття за підтримки дорослих у школі і поза межами школи
Володію елементами самоконтролю у процесі виконання фізичних вправ
2.2
Аналізую та оцінюю вплив фізичного навантаження на стан здоров’я
Пояснюю значення фізичних вправ для здоров’я людини
Аналізую вплив позитивних та негативних чинників на стан здоров’я людини.
Оцінюю своє самопочуття за частотою серцевих скорочень та частотою дихання
2.3
Добираю фізичні вправи для розвитку фізичних якостей та зміцнення здоров’я


Обираю з допомогою вчителя/вчительки та виконую вправи/ ігри й елементи різних видів спорту для розвитку фізичних якостей
Регулюю інтенсивність навантаження (швидкість, тривалість, послідовність виконання фізичних вправ) відповідно до окреслених завдань

3. Соціальні вміння та безпечна поведінка
3.1
Виконую різні соціальні ролі
Виконую різні ролі під час рухливих ігор, забав, обрядів та інших форм рухової діяльності
Ефективно взаємодію з однолітками для досягнення спільних командних цілей під час рухової діяльності

3.2
Дотримуюся безпечної поведінки
Дотримуюся правил безпеки особисто та під час спільної з друзями рухової діяльності
Дотримуюся правил безпеки під час рухової діяльності в школі та поза її межами, пояснюю значення цих правил та їхні наслідки

3.3
Дотримуюся етичних норм у руховій діяльності
Дотримуюся правил чесної гри під час рухової діяльності, маю за приклад етичну поведінку спортсменів.
Намагаюся не розчаровуватися із програшу
Дотримуюся правил чесної гри під час рухової діяльності. Прагну вигравати, не розчаровуюся з програшу. Гідно сприймаю гідно поразку





Громадянська та історична освітня галузь


Мета: формування в учня/ учениці власної ідентичності та готовності до змін через вироблення поваги до інших, толерантного ставлення до культурного різноманіття і розбіжності суджень, набуття досвіду взаємодії та співпраці, через обмірковування прийнятих у класі, школі і місцевій громаді соціальних норм, активну участь у житті цих спільнот та усвідомлення відповідальності за свої вчинки.

Загальні цілі:

Учень / учениця
1)  встановлює зв’язки між подіями, артефактами та діяльністю людей у часі, пояснює значення пам’ятних для себе та інших громадян України дат (подій);
2)  орієнтується у знайомому соціальному просторі, долучається до його розвитку, пояснює вплив природи та діяльності людей на нього/ неї;
3)  знаходить та опрацьовує джерела потрібної йому/ їй соціальної (історичної) інформації, передає викликані нею враження і думки;
4)  синтезує інформацію з різних джерел, розповідаючи про минуле і сучасне;
5)  представляє аргументовані судження про відомі йому/ їй факти та історичних осіб, а також про події суспільного життя;
6)  поважає права і гідність інших, виявляє користь різноманіття;
7)  визначає соціально-культурну належність своєї родини і власну, мирно взаємодіє з іншими;
8)  є активним/активною в житті свого класу, школи та громади, співпрацює з однолітками для вирішення проблем спільноти.

Загальні очікувані результати

Уміння
1-2 кл.
3-4 кл.
1. Орієнтація в історичному часі
1.1
Орієнтуюся в історичному часі
Встановлюю послідовність важливих для мене подій (раніше/ пізніше, до/ після, давно/ недавно). Пояснюю, як і чому люди визначають час
Визначаю послідовність подій.
Співвідношу одиниці вимірювання часу
1.2
Розкриваю тривалість і варіативність подій в часі
Описую послідовність етапів розвитку людини.
Намагаюся пояснити, як події пов’язані між собою

Встановлюю кількість поколінь у своїй родині, розкриваю зв’язки між моїм та попередніми поколіннями
1.3
Виявляю і прогнозую суспільні (історичні) зміни
Розрізняю теперішнє, минуле і майбутнє (було – є – буде)
Пояснюю, яку культурно-історичну спадщину я маю.
Виокремлюю важливі для себе і громадян України події, обмірковую, як вони вплинули на моє життя

2. Орієнтація в соціальному просторі
2.1
Орієнтуюся в соціально-історичному просторі


Орієнтуюся у близькому до свого місця проживання й освоєному людьми просторі
Розпізнаю відомі мені об’єкти соціального простору, планую прогулянку/ подорож/ екскурсію до об’єктів культурної спадщини рідного краю, України

2.2
Виявляю взаємодію природного і соціального середовищ
Показую, як природа дає людям засоби до існування.
Описую зміни, які я спостерігаю у знайомому мені просторі, пов’язані з людською діяльністю
Пояснюю цінність природи для життя та роль людської діяльності в освоєнні довкілля
2.3
Створюю разом з іншими громадський простір
Досліджую об’єкти громадського простору в моїй місцевості.
Дотримуюся правил поведінки під час гри, прогулянок і відпочинку
Розрізняю приватний і громадський простір.
Протидію (залучаючи дорослих) порушенням правил поведінки в публічних місцях

3. Пошук та критичний аналіз соціальної (історичної) інформації
3.1
Добираю джерела історичної та суспільно значущої інформації

Пояснюю, де я можу знайти потрібну інформацію.
Виявляю основний зміст джерела інформації.
Розпитую старших людей про минуле

Знаходжу потрібну інформацію про минуле і сучасне.
Добираю джерело інформації відповідно до своїх потреб і зацікавлень
3.2
Аналізую соціальну (історичну)
інформацію
Виділяю в джерелі інформацію про відому мені особу/ подію.
Запитую про те, що мене зацікавило.
Знаходжу відповіді на запитання

Вирізняю в тексті окремі події, персонажі, поняття.
Формулюю зрозумілі запитання, щоб дізнатися про людей, минулі й теперішні події
3.3
Оцінюю достовірність соціальної (історичної) інформації
Розумію, що якась інформація є правдивою, а інша – вигаданою.
З допомогою дорослих обговорюю зміст і спосіб подання інформації, висловлюю ставлення до неї
Вирізняю факти, які викликають у мене сумніви. Знаходжу інформацію, яка спростовує або підтверджує мої сумніви.
Пояснюю наслідки поширення неправдивої інформації
4. Синтез соціальної (історичної) інформації
4.1
Систематизую та узагальнюю різнорідну соціальну (історичну) інформацію
Виокремлюю незрозумілі мені слова і з допомогою дорослих встановлюю їх зміст.
Придумую назву твору, що відображає його зміст

Збираю інформацію на тему, яка мене цікавить.
Визначаю важливі і менш важливі відомості та обґрунтовую це.
Порівнюю події, вчинки осіб
4.2
Інтерпретую соціальні (історичні) факти
Розповідаю про себе та інших (на основі спостережень, текстів)

Виражаю різними способами уявлення про визначні постаті, пам’ятки культури, відомі історичні події
5. Оцінювання соціальної (історичної) інформації
5.1
Формулюю та представляю судження, добираючи аргументи

Висловлюю свої вподобання.
Виокремлюю фрази та/ або дії, які мене вразили.
Обмірковую вплив моїх слів та/ або дій на думку інших
Формулюю власну думку щодо вчинку, події, пам’ятки культури. Добираю прості докази..
Дотримуюся послідовності викладу

6. Дотримання і захист прав людини
6.1
Формую себе як особистість (у повазі до людської гідності)
Описую себе, свій характер, захоплення, що мене вирізняє від інших

Визначаю свої найкращі риси характеру, моральні якості.
Розповідаю про свої плани на майбутнє та пояснюю, як їх можна реалізувати

6.2
Захищаю права людини
Пояснюю, що я можу і маю робити у сім’ї, серед однолітків, у школі.
Дотримуюся правил поведінки, що засвідчують мою повагу до інших.
Звертаюся за допомогою до старших у випадках, коли мене або когось ображають
Не порушую прав інших дітей, виявляю та засуджую такі вчинки.
Пояснюю, до кого можна звернутися, коли ображають і/ або принижують мене чи інших, відповідно дію в таких ситуаціях
6.3
Протидію і запобігаю виявам дискримінації та нерівного ставлення
Розпізнаю вчинки і слова, які можуть підтримати або образити.
Поважаю різноманітність, справедливо ставлюся до інших

Спілкуюся, враховуючи особливості інших людей.
Пояснюю, чому потрібно діяти справедливо
7. Взаємодія у спільноті
7.1
Ідентифікую себе зі спільнотами
Збираю інформацію та розповідаю про свою родину, однокласників.
Пояснюю, що означає бути членом родини, учнем.
Долучаюся до родинних традицій, пояснюю їхнє значення для себе

Досліджую своє походження, родовід, визначаю свою роль у школі, громаді, державі.
Досліджую, які традиції і свята шанують у моїй родині, у родинах моїх друзів та однокласників, ставлюся з повагою до цих традицій і свят
7.2
Співпрацюю
Знайомлюся з однолітками.
Уважно слухаю інших та висловлюю свою думку.
Надаю допомогу, коли просять, та звертаюся по неї, коли потребую
Виявляю свої почуття до людей, не ображаючи та не принижуючи їх, стримано пояснюю свою думку.
Співпрацюю з однокласниками для досягнення спільних цілей
8. Демократичне громадянство
8.1
Роблю відповідальний вибір
Домовляюся з однокласниками про доброчесні правила взаємодії, дотримуюся досягнутих домовленостей, пояснюю, чому це важливо
Створюю разом з однокласниками та використовую правила та процедури вирішення питань, які стосуються життя класу.
Пояснюю, як мій вибір та мої дії можуть вплинути на інших людей
8.2
Беру участь у вирішенні проблем спільнот
Розповідаю про проблеми, з якими стикаються моя родина, клас, обираю варіанти їх розв'язання.
Долучаюся до корисних справ у родині, класі, школі

Аналізую проблеми класу, школи, громади та пропоную варіанти їх вирішення.
Долучаюся до справ, корисних для класу, школи, громади
8.3
Осмислюю громадсько-політичне життя
Виявляю зв’язки між людьми, які мене оточують
З’ясовую, як і хто впливає на події довкола мене, що викликає довіру людей один до одного




Мистецька освітня галузь


Мета: розвиток емоційно-почуттєвої сфери, формування системи цінностей (духовних, культурних, національних, естетичних) у процесі пізнання та художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті; плекання пошани до національної і світової мистецької спадщини.

Загальні цілі:

Учень / учениця
1)  виявляє художньо-образне, асоціативне мислення у процесі художньо-творчої діяльності через образотворче, музичне та синтетичні види мистецтва;
2)  пізнає мистецтво, інтерпретує художні образи, набуваючи досвіду емоційних переживань, виявляє ціннісне ставлення до мистецтва;
3)  пізнає себе через художньо-творчу діяльність та мистецтво.



Загальні очікувані результати


Уміння
1-2 кл.
3-4 кл.

1.     Художня творчість

1.1
Створюю художній образ
Творю відомими мені засобами мистецтва
Творю, обираючи різні засоби художньої виразності

1.2
Імпровізую


Обираю та використовую доступні засоби та способи для творчості

Обираю та поєдную засоби виразності різних видів мистецтва для творення художніх образів

1.3
Естетично перетворюю довкілля (самостійно та спільно з іншими)

Спостерігаю за довкіллям, намагаюся прикрасити місце, де навчаюся, живу.
Беру участь у колективних творчих проектах

Пояснюю художній задум і реалізовую його.
Беру участь у колективних творчих проектах, виконую різні ролі у творчому процесі
2.     Пізнання, інтерпретація та оцінювання
2.1
Пізнаю, інтерпретую мистецтво
Сприймаю твори різних видів мистецтва, визначаю засоби художньої виразності
Сприймаю твори різних видів мистецтва, зосереджуюся на деталях; добираю для їхнього опису відповідні засоби

2.2
Оцінюю мистецтво

Пояснюю, що мені подобається у творі, а що – ні, намагаюся його оцінити
Виявляю своє враження від твору мистецтва, обговорюю його з друзями
3.     Самопізнання
3.1


Оцінюю власну творчість із позиції свободи
Пояснюю, наскільки вдалося втілити свій задум

Оцінюю власну творчість за попередньо поданими орієнтирами. Відстоюю свою позицію, розуміючи, що маю право на самовираження

3.2

Представляю власні досягнення
Демонструю свої мистецькі вміння іншим, пояснюю, що я створив/ -ла
Демонструючи власні досягнення, пояснюю свій задум, захищаю думку

3.3
Регулюю свій емоційний стан засобами мистецтва

Вирізняю твори і види художньо-творчої діяльності, які мені подобаються.
Ділюся емоціями від сприймання мистецьких творів.
Творю для задоволення

Пояснюю власні емоції від сприймання мистецьких творів, добираю твори і види художньо-творчої діяльності відповідно до свого настрою.
Пояснюю, від чого одержую насолоду у своїй творчості





Немає коментарів:

Дописати коментар