Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учня/учениці
1.1.
Українська мова, мови
національних меншин
Мета: розвиток здатності спілкуватися українською мовою для
духовного, культурного й національного самовияву, послуговуватися нею в
особистому і суспільному житті, у міжкультурному діалозі, бачити її передумовою
життєвого успіху; плекання здатності спілкуватися рідною мовою (якщо вона не українська),
зберігати і збагачувати культурну спадщину.
Загальні цілі:
Учень/
учениця:
1) взаємодіє з іншими усно, сприймає і використовує
інформацію для досягнення життєвих цілей в різних комунікативних ситуаціях;
2) аналізує, інтерпретує, критично оцінює інформацію в
текстах різних видів, медіатекстах та використовує її; сприймає художній текст
як засіб збагачення особистого емоційно-чуттєвого досвіду;
3) висловлює думки, почуття та ставлення, взаємодіє з іншими
письмово та в режимі он-лайн, дотримується мовних норм;
4) досліджує індивідуальне мовлення – своє та інших,
використовує це для власної мовної творчості.
Загальні очікувані результати
|
|||||
Уміння
|
1-2 кл.
|
3-4 кл.
|
|||
1. Усна взаємодія, сприймання і
використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних
ситуаціях (сприймання усної інформації і говоріння)
|
|||||
1.1
|
Сприймаю усну інформацію
|
Сприймаю усну інформацію,
перепитую, виявляючи увагу, доречно реагую
|
Сприймаю з увагою, уточнюю
інформацію з огляду на ситуацію та для
досягнення різних цілей
|
||
1.2
|
Перетворюю усну інформацію
|
Відтворюю основний зміст усного
повідомлення відповідно до мети
|
Передаю зміст усного
повідомлення, відтворюю послідовність подій; добираю заголовки до його
частин, переказую текст із різних перспектив (напр., від імені різних
літературних героїв)
|
||
1.3
|
Відбираю усну інформацію
|
Відбираю цікаву інформацію,
передаю її іншим
|
Відбираю інформацію, серед
іншого і з медіатекстів, для ство-рення власного висловлювання з конкретною
метою
|
||
1.4
|
Аналізую та інтерпретую усну інформацію
|
Розпізнаю ключові слова і фрази в усному повідомленні,
виділяю їх голосом у власному мовленні.
Пояснюю, чому мене зацікавила
інформація.
З допомогою вчителя/ вчительки
обговорюю зміст і форму медіатекстів
|
Визначаю й обговорюю цілі,
основні ідеї та окремі деталі усної інформації.
Пов’язую, зіставляю її із
власними спостереженнями, життєвим досвідом.
Виявляю очевидні ідеї у простих
медіатекстах
|
||
1.5
|
Оцінюю
усну інформацію
|
Висловлюю свої вподобання щодо усного
повідомлення; намагаюся пояснити, чому щось мені подобається, а щось ні
|
Висловлюю своє ставлення до
усного повідомлення; обґрунтовую думки, спираючись на власний досвід.
Визначаю позицію мовця, погоджуюся з нею або заперечую
|
||
1.6
|
Висловлюю і захищаю свої погляди
|
Сміливо висловлюю свої думки.
Намагаюся зробити так, щоб моє висловлення
було зрозуміле і привабливе
|
Сміливо висловлюю свою позицію, підтверджую її
прикладами, враховую думки інших
|
||
1.7
|
Використовую
словесні й несловесні засоби під час представлення своїх думок
|
Розпізнаю емоції своїх
співрозмовників, намагаюся доречно використовувати словесні й несловесні
засоби для спілкування
|
Обираю словесні й несловесні
засоби спілкування і використовую їх для досягнення мети
|
||
1.8
|
Регулюю
свій емоційний стан
|
Розповідаю про свої відчуттята
емоції від прослуханого/ побаченого. Увічливо спілкуюся
|
Описую свої емоції та емоції
співрозмовника від прослуханого/ побаченого. Доречно використовую у власному мовленні формули
мовленнєвого етикету
|
||
2. Аналіз, інтерпретація,
критичне оцінювання інформації в текстах різних видів, медіатекстах та її використання. Сприймання художнього тексту як
засобу збагачення особистого емоційно-чуттєвого досвіду (читання)
|
|||||
2.1
|
Обираю тексти для читання
|
Обираю книжку для читання.
Пояснюю свій вибір
|
Визначаю мету читання (для задоволення, розваги, знаходження потрібної інформації) та обираю відповідні тексти
|
||
2.2
|
Сприймаю текст
|
Читаю
невеликі за обсягом тексти виразно вголос або подумки і розповідаю, про що вони.
Намагаюся
передбачити, про що йтиметься в художньому тексті
|
Висловлюю здогад, про що
йтиметься в тексті.
Читаю тексти виразно вголос або подумки, докладно чи
стисло переказую прочитане
|
||
2.3
|
Збагачую свій емоційно-чуттєвий досвід
|
Розповідаю про свої почуття та
емоції від прочитаного художнього тексту
|
Аналізую емоційний стан персонажів, співпереживаю
|
||
2.4
|
Аналізую та інтерпретую текст
|
Пов’язую інформацію з тексту із
власним досвідом.
Перелічую факти свого життя і
факти, пов’язані з текстом.
З допомогою вчителя/ вчительки
обговорюю зміст і форму медіатекстів
|
Пов’язую елементи інформації в
цілісну картину. Розрізняю факти і думки про ці факти,
пов’язую їх. Формулюю прямі висновки на основі інформації, виявленої в
тексті.
Виявляю очевидні ідеї у простих
медіатекстах
|
||
2.5
|
Оцінюю текст
|
Висловлюю свої вподобання щодо
змісту прочитаного тексту, окремих літературних персонажів, намагаюся
пояснити, чому мені щось подобається, а щось – ні.
Висловлюю думки з приводу деяких простих медіатекстів
|
Висловлюю своє ставлення до
творів, літературних персонажів, об’єктів мистецтва і довкілля, наводжу
прості аргументи щодо своїх думок, спираючись на текст і власний досвід.
Описую враження від змісту і
форми медіатексту
|
||
2.6
|
Перетворюю інформацію
|
На основі тексту малюю/ добираю
ілюстрації, фіксую інформацію графічно
|
На основі тексту малюю
асоціативні схеми, створюю таблиці,
схеми, план
|
||
2.7
|
Читаю творчо
|
Експериментую з текстом (змінюю
кінцівку, місце подій тощо)
|
Експериментую з текстом (змінюю
сюжет, переказую текст з іншої позиції, додаю персонажів)
|
||
3. Висловлення думок, почуттів
та ставлень, взаємодія з іншими письмово та в режимі он-лайн, дотримання норм
української мови (письмо)
|
|||||
3.1
|
Створюю висловлення
|
Створюю
невеликі висловлення, записую їх.
Створюю прості медіапродукти з
допомогою інших
|
Створюю висловлення, записую їх, враховуючи мету та адресата й
дотримуючись мовних норм.
Створюю прості медіатексти з
конкретною метою, використовую прості форми медіатекстів
|
||
3.2
|
Взаємодію он-лайн
|
Обмінююся короткими письмовими
повідомленнями, правильно використовую емотикони
|
Створюю
короткі дописи для захищених ресурсів, наприклад для сайту школи
|
||
3.3
|
Редагую писемні тексти
|
Аналізую, чи грамотно написаний
мій текст, удосконалюю його за порадою вчителя/ вчительки
|
Аналізую, чи мій текст
відповідає меті, перевіряю грамотність написаного, удосконалюю його за порадою вчителя/ вчительки
|
||
4. Дослідження індивідуального мовлення, мовна
творчість
|
|||||
4.1
|
Досліджую власне мовлення
|
Спостерігаю за власним
мовленням і мовленням інших, пояснюю, що мене приваблює у спілкуванні
|
Виокремлюю характерні риси
свого мовлення (улюблені слова, фрази). Спостерігаю, який вплив вони мають на
співрозмовників
|
||
4.2
|
Творю індивідуальний стиль мовлення
|
Творчо використовую мову,
експериментуючи зі звуками, словами, фразами
|
Експериментую з мовленням для
пізнання мови, відкриваю деякі закономірності її функціонування
|
||
1.2. Іншомовна освіта
Мета: формування
іншомовної комунікативної компетентності для безпосереднього та
опосередкованого міжкультурного спілкування.
Загальні цілі
Учень/
учениця:
1) сприймає думки та погляди, висловлені іноземною мовою в умовах
безпосереднього та опосередкованого міжкультурного спілкування, та критично
оцінює здобуту інформацію;
2) розуміє прочитані іншомовні тексти різних видів для здобуття інформації
або задоволення, використовує прочитану інформацію та критично оцінює її;
3) висловлює думки, почуття та ставлення, взаємодіє з
іншими усно, письмово та в режимі онлайн, використовуючи іноземну мову;
4) ефективно використовує іноземну мову для доступу до різних інформаційних
джерел.
Загальні
очікувані результати
|
|||||
Уміння
|
1-2 кл.
|
3-4 кл.
|
|||
1. Розуміння думок та поглядів, висловлених
іноземною мовою, в умовах безпосереднього та опосередкованого міжкультурного
спілкування та критичне оцінювання інформації
|
|||||
1.1
|
Cприймаю усну інформацію
|
Реагую
словесно і/або несловесно на прості прохання та вказівки вчителя/ вчительки
|
Відбираю з
усного повідомлення основну або конкретну інформацію на знайомі повсякденні
теми
|
||
1.2
|
Критично оцінюю усну інформацію
|
Розпізнаю ключові слова і фрази
під час сприймання усної інформації
|
Здогадуюся
про суть усного висловлення з контексту
|
||
2. Розуміння прочитаних різних видів іншомовних
текстів для здобуття інформації чи задоволення, використання прочитаної
інформації та критичне її оцінювання
|
|||||
2.1
|
Сприймаю текст
|
Розпізнаю знайомі
слова з опорою на наочність
|
Розпізнаю
знайомі імена/ назви, слова та елементарні фрази в коротких, простих текстах
|
||
2.2
|
Аналізую прочитану інформацію
|
-
|
Відбираю
основну або конкретну інформацію на знайомі повсякденні теми
|
||
3.
Висловлення думок, почуттів та ставлень, взаємодія усно, письмово та в режимі
он-лайн іноземною мовою
|
|||||
3.1
|
Здійснюю усну взаємодію
|
Запитую та
повідомляю інформацію про себе та буденні справи, використовуючи сталі вирази
|
Спілкуюся
на добре знайомі теми, ініціюю та реагую на прості твердження щодо
задоволення нагальних потреб
|
||
3.2
|
Усно
висловлюю свої думки, почуття,
ставлення та позиції
|
Висловлюю
усно свої вподобання за допомогою елементарних фраз та слів
|
Розповідаю
про людей та побут простими, здебільшого окремими
фразами, зазначаючи своє ставлення
|
||
3.3
|
Повідомляю інформацію письмово
|
Подаю
письмову інформацію про себе короткими фразами (наприклад, ім’я, адреса,
сім’я)
|
Подаю
письмово інформацію про себе, формулюю запитання до неї, використовуючи
прості слова, речення та сталі вирази
|
||
3.4
|
Висловлюю
свої думки, почуття, ставлення та позиції письмово
|
Описую свої емоції письмово,
використовуючи
прості слова, сталі вирази
|
|||
3.5
|
Здійснюю взаємодію он-лайн
|
Пишу
короткі фрази в безпечному онлайновому середовищі, використовуючи словник
|
Створюю
прості мультимедійні дописи за допомогою кількох коротких речень
|
||
4.Ефективне
використання іноземної мови для доступу до різних інформаційних джерел
|
|||||
4.1
|
Використовую
інформаційні джерела іноземною мовою
|
Розрізняю
книжки, мультфільми, фільми рідною та іноземною мовами
|
Відбираю
книжки, мультфільми, фільми
іноземною мовою, які мене цікавлять і які я
можу частково сприймати, здогадуючись про їх зміст
|
||
Математична
освітня галузь
Мета: розвиток логіко-математичного,
критичного мислення дитини, здатності розуміти й оцінювати математичні факти й закономірності, робити вибір,
розв’язувати проблеми математичного змісту в повсякденних життєвих ситуаціях.
Загальні
цілі:
Учень / учениця:
1) аналізує
ситуації і виокремлює проблеми, які можна розв’язувати із застосуванням
математичних прийомів; розмірковує, висуває гіпотези, обґрунтовує, логічно їх
доводить або спростовує;
2) моделює
процеси і ситуації, що відбуваються в природі і суспільстві; використовує різні
джерела інформації;
3) розробляє
стратегії (плани) розв’язання і розв’язує різні проблемні завдання,
використовуючи, зокрема й
засоби інформаційно-комунікаційних технологій;
4) оцінює необхідність та
пізнає форми об’єктів, просторові відношення в навколишньому світі для
розв’язання життєвих проблем та
завдань.
Загальні очікувані результати
|
||||
Уміння
|
1–2 кл.
|
3–4 кл.
|
||
1.
Аналіз ситуації й виокремлення проблем, які можна
розв’язати із застосуванням математичних прийомів; розмірковування, висунення
гіпотези, обґрунтування, її логічне доведення або спростування
|
||||
1.1
|
Розпізнаю серед життєвих
ситуацій ті, які розв’язуються математичним шляхом
|
Збираю прості статистичні дані,
групую та порівнюю їх
|
Створюю математичну модель почутої,
побаченої, прочитаної життєвої ситуації
|
|
1.2
|
Аналізую, оцінюю дані та
зв’язки між ними для розв’язання математичних ситуацій
|
Визначаю групу взаємопов’язаних
величин для розв’язання
|
Описую проблемні ситуації навколишнього
світу за допомогою взаємопов’язаних величин
|
|
1.3
|
Проводжу найпростіші логічні операції: розуміння
понять, порівняння, узагальнення, класифікація, доказ
|
Розв’язую проблемні життєві ситуації математичного змісту з використанням конкретних об’єктів, виконуючи
аналітико-синтетичні міркування
|
Розв’язую проблемні життєві ситуації (у групі, парі,
індивідуально), виконуючи аналітико-синтетичні міркування
|
|
1.4
|
Передбачаю ймовірний результат
і переконуюся в його правильності, обґрунтовую власну думку
|
Передбачаю ймовірний результат,
використовуючи знання і власний досвід.
Намагаюся обґрунтувати достовірність результату
|
Здійснюю математичні операції,
що стосуються передбачення ймовірного результату
|
|
1.5
|
Виявляю помилки
логіко-математичного характеру в математичних діях
|
Намагаюся знайти помилки
логіко-математичного характеру і пропоную способи їх усунення
|
Знаходжу помилки
логіко-математичного характеру й обираю оптимальний спосіб їх усунення
|
|
1.6
|
Розрізняю істинні та хибні
твердження
|
Обираю із запропонованих
тверджень істинні або хибні самостійно чи з допомогою однокласників, дорослих
|
Перевіряю і доводжу істинність
або хибність тверджень
|
|
2.
Моделювання процесів і ситуацій,
що відбуваються в природі і суспільстві; використання різних джерел
інформації
|
||||
2.1
|
Досліджую роль математики у
повсякденному житті
|
Відкриваю математичні
залежності в навколишньому світі й описую побачене, почуте, прочитане за
допомогою математичних знаків
|
Відкриваю математичні
залежності в навколишньому світі й описую побачене, почуте, прочитане за
допомогою математичних знаків, використовуючи відповідну математичну мову для
передавання інформації
|
|
2.2
|
Сприймаю і перетворюю
інформацію (почуту, побачену, прочитану)
|
Перетворюю інформацію (почуту, побачену, прочитану) у
схему, таблицю, схематичний рисунок
|
Перетворюю інформацію (почуту, побачену, прочитану)
різними способами (схема, таблиця, схематичний рисунок)
|
|
2.3
|
Сприймаю тексти математичного
змісту, які ґрунтуються на життєвій ситуації, і виконую завдання, що з них
випливають
|
Виконую прості завдання,
описані в тексті математичного змісту
|
Виконую завдання, описані в
тексті математичного змісту. Придумую короткі казки, оповідання з
математичним змістом
|
|
3.
Розроблення стратегії (плану) розв’язання різних
проблемних завдань, використовуючи, зокрема, і засоби ІКТ
|
||||
3.1
|
Лічу об’єкти навколишнього світу
|
Лічу об’єкти навколишнього
світу, порівнюю їх за однією або декількома ознаками
|
Лічу об’єкти навколишнього
світу, класифікуючи і порівнюючи їх за однією або декількома ознаками
|
|
3.2
|
Вимірюю величини
|
Вимірюю себе, інших, предмети, що мене оточують,
використовуючи підручні засоби та вимірювальні прилади
|
Визначаю спільну властивість об’єктів
навколишнього світу й інтерпретую її як величину для вимірювання та порівнювання
|
|
3.3
|
Виконую обчислення
|
Здійснюю обчислення зручним для
себе способом у побуті (зокрема під час гри) і в навчальних ситуаціях
|
Виконую обчислення, зокрема й
беручи участь у математичних іграх, розвагах, запропонованих або створених
особисто
|
|
3.4
|
Перевіряю достовірність припущення
|
Вказую приблизний результат і
перевіряю його достовірність, виконуючи обчислення
|
Перевіряю достовірність
результату різними можливими способами, обираю раціональний
|
|
4.
Пізнання форм об’єктів та просторових відношень у навколишньому світі
|
||||
4.1
|
Володію просторовою уявою,
просторовими відношеннями
|
Описую або зображаю схематично
розміщення, напрям і рух об’єктів, здебільшого по прямій
|
Проектую маршрути подорожей,
походів, поїздок.
|
|
4.2
|
Розпізнаю геометричні фігури за
їх істотними ознаками
|
Розпізнаю знайомі геометричні
площинні (двовимірні) та об’ємні (тривимірні) фігури на предметах
навколишнього середовища і малюнках
|
Розпізнаю знайомі геометричні
фігури у фігурах складної конфігурації
|
|
4.3
|
Конструюю
|
Конструюю площинні (двовимірні) та об’ємні
(тривимірні) фігури з підручного матеріалу, створюю макети реальних та уявних
об’єктів
|
Створюю різні конструкції, поєднуючи між собою
площинні (двовимірні) та об’ємні (тривимірні) фігури
|
|
Природнича освітня галузь
Мета: формування ціннісних орієнтацій щодо цілісності й
різноманітності природи, ефективної, безпечної і природоохоронної поведінки у
довкіллі, формування наукового мислення.
Загальні цілі:
Учень/учениця:
1) набуває досвіду дослідження
природи;
2) виявляє допитливість та
отримує радість від пізнання природи;
3) усвідомлює цілісність
природи і взаємозв’язок її об’єктів і явищ, відповідально діє у природі;
4) формує наукове, критичне,
дивергентне мислення для розв’язування проблем природничого характеру.
Загальні очікувані результати
|
|||||
Уміння
|
1–2 кл.
|
3–4 кл.
|
|||
1. Дослідницькі
|
|||||
1.1
|
Виявляю
і формулюю дослідницькі проблеми
|
Обираю
для дослідження такі проблеми довкілля, що мене цікавлять
|
Обираю
в довкіллі або із запропонованих запитань такі проблеми, які можна розв’язати
дослідницьким шляхом
|
||
1.2
|
Визначаю
мету і висуваю гіпотези
|
Пропоную/
обираю із запропонованих доцільні для дослідження, здійсненні та безпечні дії
з об’єктами довкілля. Передбачаю результати спостережень природних явищ і
процесів
|
Визначаю
мету спостережень і дослідів.
Припускаю
можливі результати спостережень/ дослідів
|
||
1.3
|
Планую
дослідження
|
Пропоную/
обираю із запропонованих послідовність кроків у спостереженні/ експерименті
|
Визначаю
послідовність кроків у спостереженні/ експерименті.
Обираю
необхідні умови дослідження
|
||
1.4
|
Спостерігаю,
експериментую, моделюю
|
Спостерігаю
за обраними з цікавості природними явищами та об’єктами, досліджую їх
|
Спостерігаю
за природними явищами та об’єктами, експериментую з обраними або запропонованими
об’єктами
|
||
1.5
|
Аналізую
й обґрунтовую результати досліджень, формулюю висновки
|
Описую,
що нового я дізнався, спостерігаючи та експериментуючи
|
Знаходжу
зв’язки між об’єктами і явищами природи.
Роблю
висновки із спостережень та дослідів разом з учителем/ учителькою або
самостійно
|
||
2. Інформаційні
|
|||||
2.1
|
Працюю з різними джерелами для пошуку інформації
|
Знаходжу
та пропоную іншим інформацію, що мене зацікавила, зокрема і про природу
|
Цікавлюся
дослідженнями природних об'єктів і явищ, технічними пристроями і винаходами
|
||
2.2
|
Інтерпретую інформацію в різних формах
|
Зображаю інформацію про довкілля (почуту або
побачену) у вигляді малюнка, таблиці та ін.
|
Представляю інформацію у вигляді малюнка, схеми,
графіка, тексту, презентації
|
||
2.3
|
Рефлексую
над дослідницькою діяльністю
|
Радію
пізнанню нового; розуміючи, що помилки – невід’ємна частина пізнання
|
Аналізую помилки, які виникають під час дослідження,
змінюю умови чи послідовність
кроків
|
||
3.
Уміння для сталого розвитку
|
|||||
3.1
|
Виявляю
взаємо-зв’язки у природі та зважаю на них
|
Виявляю
та описую очевидні зв’язки у природі; пояснюю, чому необхідно їх враховувати
|
Дію в природі з урахуванням
взаємозв’язків між об’єктами живої і неживої природи
|
||
3.2
|
Дію в довкіллі, розуміючи наслідки власної поведінки
|
Відповідально
дію в довкіллі, дбаю про його чистоту, доглядаю за рослинами і тваринами
|
Встановлюю взаємозалежність між діяльністю людини і
станом довкілля, складаю, обґрунтовую і дотримуюся правил поведінки в
довкіллі
|
||
3.3
|
Використовую наукові надбання для вирішення
проблем
|
Наводжу приклади використання винаходів людства в
побуті
|
Пояснюю значущість і наводжу приклади використання
винаходів людства для вирішення проблем у життєвих ситуаціях
|
||
4.
Навчально-пізнавальні
|
|||||
4.1
|
Співвідношу
нові факти з попереднім досвідом, ідентифікую проблему
|
Вирізняю
поняття, об’єкти, пов’язані з довкіллям. Знаходжу спільні і відмінні ознаки
об’єктів
|
Пояснюю важливість того, що я вивчаю, для власного
життя, розрізняю в ньому головне і другорядне
|
||
4.2
|
Критично
оцінюю проблему
|
Розмірковую,
чи все, про що я дізнався/ дізналася, істинне
|
Аналізую новий досвід, визначаю відоме та невідоме,
подібне і відмінне; намагаюся аналізувати проблему з різних перспектив
|
||
4.3
|
Групую і класифікую об’єкти
довкілля
|
Групую об’єкти довкілля за
однією або кількома ознаками
|
Класифікую об’єкти довкілля за
кількома ознаками
|
||
4.4
|
Використовую різні способи та генерую нові ідеї для
розв’язання проблеми
|
Вирішую проблеми власним або одним із запропонованих
способів
|
Вирішую проблеми самостійно
обраним способом
|
||
Технологічна освітня галузь
Мета: формування в учня/учениці здатності
до зміни навколишнього світу засобами сучасних
технологій без шкоди для середовища, до використання технологій для
власної самореалізації, культурного й національного самовияву.
Загальні цілі:
Учень/учениця
1)
створює виріб від творчого задуму до його втілення в
готовий результат;
2)
дбає про свій побут, задоволення власних потреб та
потреб тих, хто його/ її оточує;
3)
ефективно використовує природні матеріали, турбуючись
про навколишнє середовище;
4)
практикує і творчо застосовує традиційні й сучасні
ремесла.
Загальні очікувані результати
|
|||||
Уміння
|
1–2 кл.
|
3–4 кл.
|
|||
1.
Створення виробу
|
|||||
1.1
|
Планую
виготовлення виробу
|
Самостійно чи з допомогою дорослих планую власну
діяльність, прогнозую остаточний
результат
|
Задумую об’єкт праці та
прогнозую результат власної діяльності. Самостійно планую послідовність технологічних операцій
|
||
1.2
|
Читаю і
розробляю графічні зображення
|
Аналізую
зображення схем із допомогою дорослих та керуюся ними у процесі роботи
|
Читаю та розумію графічні зображення схем.
Виконую прості геометричні побудови
|
||
1.3
|
Добираю матеріали
і технології
|
Добираю конструкційні матеріали для виконання
практичної роботи
|
Самостійно добираю матеріали
для виготовлення виробу
|
||
1.4
|
Моделюю, конструюю та виготовляю виріб
|
Моделюю, конструюю виріб із готових елементів із
допомогою дорослих.
Виготовляю та оздоблюю виріб із
допомогою дорослих
|
Моделюю, конструюю, виготовляю
та оздоблюю виріб знайомими мені технологіями
|
||
1.5
|
Оцінюю та представляю результати власної чи
колективної діяльності
|
Представляю результати власної
діяльності з допомогою дорослих
|
Представляю
одержаний результат власної діяльності та оцінюю його
|
||
2. Турбота про себе та інших
|
|||||
2.1
|
Дотримуюся
безпеки під час виконання виробу
|
Дотримуюся безпечних прийомів
праці під час використання інструментів та пристосувань
|
Дотримуюся безпечних прийомів
праці, плануючи власні дії під час використання інструментів та пристосувань
|
||
2.2
|
Розв’язую практичні завдання у власному побуті
|
Виконую найпростіші дії.
Організовую робоче місце з допомогою дорослих
|
Безпечно використовую
найпростіші прилади у власному побуті. Самостійно організовую робоче місце
відповідно до власних потреб та визначених завдань
|
||
2.3
|
Організовую власну життєдіяль-ність
|
Разом із дорослими планую та
реалізовую найпростіші трудові дії
|
Планую та реалізовую трудові
дії у власному побуті
|
||
3.
Використання природних матеріалів
|
|||||
3.1
|
Розраховую витрати
|
З допомогою дорослих розраховую
приблизну кількість матеріалів для виконання простого завдання
|
Спільно з дорослими або
самостійно розраховую приблизну кількість ресурсів для виготовлення виробу
|
||
3.2
|
Ощадно
використовую ресурси
|
Під час виготовлення виробів
виявляю обмеженість ресурсів і пояснюю потребу їх ощадного використання.
Сортую побутові відходи з допомогою дорослих
|
Економно використовую
матеріали. Сортую побутові відходи, дотримуючись відповідних правил
|
||
4. Творче
застосування традиційних і сучасних ремесел
|
|||||
4.1
|
Виконую технологічні операції
|
Виконую прості технологічні
операції з допомогою дорослих або самостійно.
Самостійно чи з
допомогою дорослих виготовляю виріб
|
Самостійно виконую прості
технологічні операції.
Самостійно виготовляю виріб
|
||
4.2
|
Застосовую народні ремесла під час
створення виробу
|
Спостерігаю за процесом
виготовлення виробу народними майстрами.
Створюю та оздоблюю виріб за
допомогою дорослих чи самостійно за зразком або власним задумом, застосовуючи
технології традиційних ремесел
|
Самостійно створюю та оздоблюю
виріб, застосовуючи технології традиційних ремесел
|
||
Інформатична
освітня галузь
Мета: формування в учня/учениці
здатності до вирішення проблем із використанням цифрових пристроїв,
інформаційно-комунікаційних технологій та критичного мислення для розвитку,
творчого самовираження, власного та суспільного добробуту; безпечна та етична
діяльність в інформаційному суспільстві.
Загальні
цілі:
Учень/учениця
1) знаходить,
подає, перетворює, аналізує, узагальнює та систематизує дані, критично оцінює
інформацію для розв’язання життєвих проблем;
2) створює інформаційні продукти та програми для
ефективного розв’язання задач/ проблем, творчого самовираження, індивідуально
та у співпраці, за допомогою цифрових пристроїв та без них;
3) усвідомлено і
вміло використовує інформаційні й комунікаційні технології та цифрові пристрої
для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та (або)
споживач, а також самостійно опановує нові;
4) усвідомлює
наслідки використання ІТ для себе, суспільства, довкілля та сталого розвитку,
дотримується етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії.
Загальні очікувані результати
|
|||
Уміння
|
1–2 кл.
|
3–4 кл.
|
|
1. Знаходження, подання,
перетворення, аналіз, узагальнення та систематизація даних, критичне
оцінювання інформації для розв’язання життєвих проблем
|
|||
1.1
|
Досліджую інформаційний світ
навколо себе
|
Класифікую інформацію за видами та способом отримання
різними органами чуття
|
Спостерігаю і пояснюю основні інформаційні процеси у
близькому для себе середовищі ( дім, школа, вулиця)
|
1.2
|
Знаходжу, подаю, перетворюю, аналізую та зберігаю дані
різних типів
|
Розрізняю та фіксую дані, аналізую та впорядковую
прості послідовності
|
Знаходжу інформацію, зберігаю дані на цифрових
носіях, перетворюю інформацію з однієї форми в іншу за допомогою поданих
шаблонів, порівнюю різні способи
представлення інформації, аналізую та впорядковую послідовності
|
1.3
|
Добираю об’єкти для створення моделей
|
Визначаю об’єкти, їх властивості та значення
властивостей за підтримки вчителя/ вчительки. Розрізняю моделі та їх
відповідники у реальному світі, створюю прості моделі
|
Класифікую об’єкти за їх властивостями, зіставляю ознаки моделей реального і цифрового світу,
аналізую вплив подій на властивості, досліджую об’єкти за допомогою
створених моделей
|
1.4
|
Критично оцінюю інформацію з різних джерел
|
Розрізняю правдиві та неправдиві твердження, здобуті з
різних джерел
|
Висловлюю припущення про достовірність інформації,
отриманої з цифрових джерел, розрізняю факти і судження
|
2. Створення інформаційних продуктів та програм для ефективного розв’язання проблем, творчого самовираження
|
|||
2.1
|
Розробляю та реалізовую алгоритми
|
Створюю план дій, знаходжу
приклади повторення та виконання дій за умовами у повсякденній діяльності,
близькому для мене середовищі
|
Складаю алгоритми (зокрема для власної чи групової
діяльності) із послідовних дій, умов, повторень, зокрема для обробки подій
|
2.2
|
Створюю та налагоджую програмні проекти
|
Складаю простий план із
точних та однозначних вказівок дій для виконавців, виявляю в ньому помилки,
оцінюю відповідність
очікуваному результату
|
Створюю за планом або алгоритмом прості програми та
налагоджую їх; прогнозую та формулюю очікуваний
результат створеної програми
|
2.3
|
Розробляю модульні проекти
|
Складаю ціле із запропонованих частин, пояснюю, як
заміна окремих частин приводить до іншого цілого
|
Розбиваю задачі на прості, які реалізовуються
окремими інструкціями чи послідовністю інструкцій і навпаки (компоную)
|
2.4
|
Опрацьовую та створюю інформаційні продукти з
використанням даних різних типів
|
Використовую готові та створюю прості інформаційні
продукти (текст, зображення, звуки) для отримання, передавання інформації або
представлення власних ідей, результатів діяльності
|
Створюю інформаційні продукти, поєднуючи текст,
зображення, звук тощо для представлення ідей та/ або результатів діяльності
|
2.5
|
Співпрацюю в команді для створення інформаційного
продукту
|
Самостійно та відповідально виконую окреслені завдання;
працюю в команді з іншими для досягнення спільної мети
|
Регулюю та пояснюю власний внесок у спільний результат
роботи команди, коментую успішні та невдалі кроки у процесі роботи
|
3. Використання інформаційних і комунікаційних технологій та цифрових пристроїв для доступу до інформації, спілкування та співпраці як творець та
(або) споживач
|
|||
3.1
|
Використовую широкий спектр цифрових пристроїв
|
Використовую цифрові пристрої у близькому мені середовищі (дім, школа, вулиця) та пояснюю їх призначення
|
Обираю цифрове середовище, пристрої, засоби для
вирішення життєвої задачі/ проблеми, пояснюю свій
вибір
|
3.2
|
Організовую власне інформаційне середовище
|
Організовую власне робоче місце з допомогою дорослих;
розпізнаю та описую прості проблеми та збої, які виникають у роботі,
звертаюся за допомогою та підтримкою
|
Налаштовую для власних потреб відповідне програмне
середовище; визначаю за допомогою правильної
термінології збої у роботі доступних цифрових пристроїв, усуваю прості
несправності
|
3.3
|
Спілкуюся, навчаюся та співпрацюю в мережах
|
Використовую цифрові пристрої, технології та мережі для
доступу до інформації та спілкування
|
Співпрацюю та спілкуюся в захищених мережах для обміну
думками, виконання спільних завдань, пошуку інформації та навчання
|
4. Усвідомлення наслідків
використання ІТ для себе, суспільства, довкілля та сталого розвитку,
дотримання етичних, міжкультурних та правових норм інформаційної взаємодії
|
|||
4.1
|
Відповідально використовую ІТ у повсякденному житті,
захищаю себе та свій інформаційний простір
|
Дотримуюся правил безпечної роботи; захищаю свій
інформаційний простір; розповідаю про проблеми батькам, учителеві/ учительці
|
Відповідально використовую технології для власної безпеки, регулюю
власний час роботи з цифровими пристроями, обговорюю різні наслідки
використання ІТ у близькому для мене середовищі (школа, вулиця, дім тощо)
|
4.2
|
Дотримуюся норм соціальної, міжкультурної та міжособистісної взаємодії
|
Зважаю на технічні можливості цифрових пристроїв для
спілкування (безпосередньо та в мережі), зокрема з людьми з особливими
потребами та іншої культури, поважаю приватність повідомлень
|
Добираю належні засоби для спілкування з іншими людьми,
зокрема з людьми з особливими потребами та іншої культури – безпосередньо та
через Інтернет; беру до уваги власний цифровий слід, який залишаю он-лайн.
Рекомендую цікаві та безпечні сайти своїм друзям
|
4.3
|
Дотримуюся норм правової взаємодії
|
Не списую і не даю списувати.
Дотримуюся правил використання чужих творів
|
Відвідую тільки корисні для
мене сайти, зазначаю авторство власних робіт, виявляю повагу до авторства в учнівській творчості
|
Соціальна
і здоров’язбережна освітня галузь
Мета: розвиток самозарадності учня/учениці
через особисту ідентифікацію, активну громадянську позицію, підприємливість,
застосування моделі здорової поведінки, відстоювання інтересів особистого,
сімейного і суспільного здоров'я, безпеки, добробуту та сталого розвитку.
Загальні цілі:
Учень/учениця
1) дбає про
особисте здоров’я і безпеку, реагує на діяльність, яка становить загрозу для
життя, здоров’я, добробуту власного і тих, хто його/її оточує;
2) обмірковує
альтернативи, прогнозує наслідки, ухвалює рішення з користю для здоров’я,
добробуту та безпеки власного та інших;
3) робить
аргументований вибір на користь здорового способу життя, аналізує й оцінює
наслідки та ризики;
4) виявляє
підприємливість та діє етично для поліпшення здоров’я, безпеки та добробуту.
Очікувані результати
|
|||||
Уміння
|
1-2 кл.
|
3-4
кл.
|
|||
1. Турбота про особисте здоров’я, безпеку та добробут
|
|||||
1.1
|
Дію
відповідально
|
Розрізняю
свої вчинки та вчинки друзів з позиції користі чи шкоди для життя, здоров’я
та добробуту
|
Аналізую
поведінку власну та людей, які мене оточують, з позиції користі чи шкоди для
життя, здоров’я та добробуту
|
||
1.2
|
Відстоюю
інтереси власні та інших людей
|
Протидію виявам тиску, неповаги та
приниження щодо мене
|
Протидію
виявам тиску, неповаги та приниження щодо інших людей
|
||
1.3
|
Надаю допомогу
|
Розрізняю потребу свою та інших
у допомозі і можливості її отримати
|
Визначаю, до кого і як
звернутися за допомогою; описую приклади такої діяльності
|
||
1.4
|
Поводжу себе етично
|
Розпізнаю здорову етичну поведінку (сумлінність,
справедливість, чесність, відповідальність, відвагу, відданість) та
демонструю її
|
Описую важливість сумлінності,
справедливості,чесності, відповідальності, мужності, відданості та інших
етичних цінностей для практикування здорової і безпечної поведінки
|
||
2. Ухвалення рішень щодо здоров’я, безпеки та добробуту
|
|||||
2.1
|
Розпізнаю небезпечні ситуації
|
Розпізнаю та описую небезпеку
вдома або у школі
|
Пояснюю, що робити в ситуаціях
небезпеки вдома, у школі, на вулиці
|
||
2.2
|
Прогнозую наслідки
|
Пояснюю, що
кожна дія (рішення) має наслідки
|
Прогнозую можливі наслідки своїх
рішень для себе та інших
|
||
2.3
|
Ухвалюю рішення
|
Ухвалюю
рішення щодо простих побутових ситуацій з користю для здоров’я і безпеки
|
Ухвалюю
рішення з користю для здоров’я, безпеки щодо ситуацій свого повсякденного
життя (вдома, у школі, на вулиці)
|
||
2.4
|
Поводжу себе безпечно
|
Пояснюю, від чого залежить
безпека вдома, на вулиці, у школі
|
Поводжуся безпечно, з огляду на
себе та інших – удома, у школі, на вулиці, у громадських місцях
|
||
3. Аналіз наслідків і ризиків діяльності для здоров’я,
безпеки та добробуту
|
|||||
3.1
|
Обмірковую
альтернативи
|
Визначаю здорові та шкідливі
звички
|
Обмірковую альтернативні
рішення, наскільки вони відповідають здоровим чи шкідливим звичкам
|
||
3.2
|
Приймаю зміни
|
Спостерігаю за змінами, що
відбуваються зі мною
|
Відзначаю зміни залежно від виду діяльності, способу
життя, настрою
|
||
3.3
|
Аналізую впливи
|
Визначаю позитивні і негативні впливи на вибір здорової
та безпечної поведінки
|
Аналізую позитивні і негативні впливи на вибір здорової
та безпечної поведінки
|
||
3.4
|
Здійснюю вибір та отримую задоволення
|
Розпізнаю, що приносить
задоволення та користь для здоров’я, безпеки й добробуту
|
Обираю діяльність, яка
приносить задоволення та користь мені і моїм близьким
|
||
4. Підприємливі та моральні якості у поведінці
свідомого споживача для поліпшення здоров’я, безпеки та добробуту
|
|||||
4.1
|
Вчуся вчитися
|
Упорядковую власне навчання відповідно до своїх потреб
та рекомендованих умов
|
Планую та організовую власне навчання, чергуючи його з
відпочинком
|
||
4.2
|
Знаходжу
і перевіряю інформацію
|
Ідентифікую знаки, символи і попередження щодо
ймовірної небезпеки
|
Вирізняю інформацію, яка викликає в мене сумніви.
Знаходжу додаткову інформацію, яка спростовує або підтверджує мої сумніви
|
||
4.3
|
Дію
ефективно і самостійно
|
Вирізняю потреби свої та інших.
Пояснюю, від кого та від чого залежить задоволення моїх потреб
|
Розрізняю необхідні та надмірні потреби
|
||
4.4
|
Застосовую
міжособистісні навички спілкування
|
Уважно слухаю, запитую про потреби інших та висловлююся
так, щоб не образити іншого
|
Спілкуюся для розв’язання конфліктів
|
||
4.5
|
Виявляю
культуру споживання
|
Визнаю
важливість помірності у споживанні послуг та продукції
|
Ощадно
використовую гроші, ресурси
|
||
4.6
|
Планую майбутнє
|
Уявляю свою мету і розповідаю про те, як її досягти
|
Прогнозую
ризики для здоров’я, пояснюю, як їх можна уникнути
|
||
Фізкультурна
освітня галузь
Мета: формування
в учня/учениці стійкої мотивації до занять фізичною культурою і спортом для
забезпечення гармонійного фізичного розвитку, підвищення функціональних
можливостей організму дитини, вдосконалення життєво необхідних рухових умінь та
навичок.
Загальні цілі:
Учень/учениця
1) регулярно практикує фізкультурну діяльність; демонструє рухові вміння та
навички та використовує їх у різних життєвих ситуаціях;
2) добирає фізичні вправи для
підвищення рівня фізичної підготовленості;
3) керується правилами
безпечної і чесної гри, уміє боротися, вигравати і програвати; усвідомлює значення фізичних вправ для здоров’я, задоволення, гартування
характеру, самовираження та соціальної взаємодії.
Загальні
очікувані результати
|
||||
Уміння
|
1-2 кл.
|
3-4 кл.
|
||
1.
Рухова активність
|
||||
1.1
|
Виконую
життєво необхідні рухові дії
|
Вправляюся в пересуванні (наприклад,
ходьба, біг, стрибки, лазіння, плавання, ковзання), виконую вправи з
предметами та без них
|
Вправляюся в пересуванні (наприклад,
ходьба, біг, стрибки, лазіння, плавання, ковзання), з предметами та без
предметів, оцінюю власне
виконання рухових дій та виконання вправ іншими
|
|
1.2
|
Моделюю рухову діяльність
|
Розпізнаю,
добираю та виконую фізичні вправи для ранкової гігієнічної гімнастики.
Розпізнаю, добираю та виконую фізичні вправи з різних
видів спорту для розвитку фізичних якостей
|
Розпізнаю,
добираю та виконую фізичні вправи для ранкової гігієнічної гімнастики,
фізкультурної хвилинки та фізкультурної паузи.
Добираю відповідний інвентар
для кожного виду спорту, розрізняю та виконую вправи з різних видів спорту
для розвитку фізичних якостей
|
|
1.3
|
Виконую фізичні вправи під час
ігрової та змагальної діяльності
|
Виконую рухові дії під час рухливих ігор під керівництвом учителя/
учительки
|
Виконую рухові дії у рухливих іграх під час занять у школі та на дозвіллі
|
|
2. Самооцінювання та
самоконтроль стану здоров’я
|
||||
2.1
|
Контролюю свій фізичний стан
|
Контролюю своє самопочуття за
підтримки дорослих у школі і поза межами школи
|
Володію елементами самоконтролю у процесі виконання
фізичних вправ
|
|
2.2
|
Аналізую та оцінюю вплив
фізичного навантаження на стан здоров’я
|
Пояснюю значення фізичних вправ
для здоров’я людини
|
Аналізую вплив позитивних та
негативних чинників на стан здоров’я людини.
Оцінюю своє самопочуття за частотою серцевих скорочень та
частотою дихання
|
|
2.3
|
Добираю фізичні вправи для
розвитку фізичних якостей та зміцнення здоров’я
|
Обираю з допомогою вчителя/вчительки
та виконую вправи/ ігри й елементи різних видів спорту для розвитку фізичних
якостей
|
Регулюю інтенсивність
навантаження (швидкість, тривалість, послідовність виконання фізичних вправ)
відповідно до окреслених завдань
|
|
3. Соціальні
вміння та безпечна поведінка
|
||||
3.1
|
Виконую різні соціальні ролі
|
Виконую різні ролі під час рухливих ігор, забав,
обрядів та інших форм рухової діяльності
|
Ефективно взаємодію з
однолітками для досягнення спільних командних цілей під час рухової
діяльності
|
|
3.2
|
Дотримуюся безпечної поведінки
|
Дотримуюся правил безпеки особисто та під час спільної з
друзями рухової діяльності
|
Дотримуюся правил безпеки під
час рухової діяльності в школі та поза її межами, пояснюю значення цих правил та їхні наслідки
|
|
3.3
|
Дотримуюся етичних норм у
руховій діяльності
|
Дотримуюся правил чесної гри
під час рухової діяльності, маю за приклад етичну поведінку спортсменів.
Намагаюся не розчаровуватися із програшу
|
Дотримуюся правил чесної гри
під час рухової діяльності. Прагну вигравати, не розчаровуюся з програшу. Гідно сприймаю гідно поразку
|
|
Громадянська та історична освітня галузь
Мета: формування в учня/ учениці власної ідентичності та готовності до змін
через вироблення поваги до інших, толерантного ставлення до культурного
різноманіття і розбіжності суджень, набуття досвіду взаємодії та співпраці,
через обмірковування прийнятих у класі, школі і місцевій громаді соціальних
норм, активну участь у житті цих спільнот та усвідомлення відповідальності за
свої вчинки.
Загальні
цілі:
Учень / учениця
1) встановлює зв’язки між подіями, артефактами
та діяльністю людей у часі, пояснює значення пам’ятних для себе та інших
громадян України дат (подій);
2) орієнтується у знайомому соціальному
просторі, долучається до його розвитку, пояснює вплив природи та діяльності
людей на нього/ неї;
3) знаходить та опрацьовує джерела потрібної
йому/ їй соціальної (історичної) інформації, передає викликані нею враження і
думки;
4) синтезує інформацію з різних джерел,
розповідаючи про минуле і сучасне;
5) представляє аргументовані судження про відомі
йому/ їй факти та історичних осіб, а також про події суспільного життя;
6) поважає права і гідність інших, виявляє
користь різноманіття;
7) визначає соціально-культурну належність своєї
родини і власну, мирно взаємодіє з іншими;
8) є активним/активною в житті свого класу,
школи та громади, співпрацює з однолітками для вирішення проблем спільноти.
Загальні очікувані результати
|
||||
Уміння
|
1-2 кл.
|
3-4 кл.
|
||
1.
Орієнтація в історичному часі
|
||||
1.1
|
Орієнтуюся в історичному часі
|
Встановлюю послідовність важливих для мене
подій (раніше/ пізніше, до/ після, давно/ недавно). Пояснюю, як і чому люди
визначають час
|
Визначаю послідовність подій.
Співвідношу одиниці вимірювання часу
|
|
1.2
|
Розкриваю тривалість і варіативність подій
в часі
|
Описую послідовність етапів розвитку
людини.
Намагаюся пояснити, як події пов’язані між
собою
|
Встановлюю кількість поколінь у своїй
родині, розкриваю зв’язки між моїм та попередніми поколіннями
|
|
1.3
|
Виявляю і прогнозую суспільні (історичні) зміни
|
Розрізняю теперішнє, минуле і майбутнє (було – є – буде)
|
Пояснюю, яку культурно-історичну спадщину я
маю.
Виокремлюю важливі для себе і громадян
України події, обмірковую, як вони вплинули на моє життя
|
|
2.
Орієнтація в соціальному просторі
|
||||
2.1
|
Орієнтуюся в соціально-історичному просторі
|
Орієнтуюся у близькому до свого місця проживання й
освоєному людьми просторі
|
Розпізнаю відомі мені об’єкти соціального простору,
планую прогулянку/ подорож/ екскурсію до об’єктів культурної спадщини рідного
краю, України
|
|
2.2
|
Виявляю взаємодію природного і соціального
середовищ
|
Показую, як природа дає людям засоби до
існування.
Описую зміни, які я спостерігаю у знайомому
мені просторі, пов’язані з людською діяльністю
|
Пояснюю цінність природи для життя та роль
людської діяльності в освоєнні довкілля
|
|
2.3
|
Створюю разом з іншими громадський простір
|
Досліджую об’єкти громадського простору в
моїй місцевості.
Дотримуюся правил поведінки під час гри,
прогулянок і відпочинку
|
Розрізняю приватний і громадський простір.
Протидію (залучаючи дорослих) порушенням
правил поведінки в публічних місцях
|
|
3.
Пошук та критичний аналіз соціальної (історичної) інформації
|
||||
3.1
|
Добираю джерела історичної та суспільно
значущої інформації
|
Пояснюю, де я можу знайти потрібну
інформацію.
Виявляю основний зміст джерела інформації.
Розпитую старших людей про минуле
|
Знаходжу потрібну інформацію про минуле і
сучасне.
Добираю джерело інформації відповідно до
своїх потреб і зацікавлень
|
|
3.2
|
Аналізую соціальну (історичну)
інформацію
|
Виділяю в джерелі інформацію про відому
мені особу/ подію.
Запитую про те, що мене зацікавило.
Знаходжу відповіді на запитання
|
Вирізняю в тексті окремі події, персонажі,
поняття.
Формулюю зрозумілі запитання, щоб дізнатися
про людей, минулі й теперішні події
|
|
3.3
|
Оцінюю достовірність соціальної
(історичної) інформації
|
Розумію, що якась інформація є правдивою, а
інша – вигаданою.
З допомогою дорослих обговорюю зміст і
спосіб подання інформації, висловлюю ставлення до неї
|
Вирізняю факти, які викликають у мене сумніви. Знаходжу
інформацію, яка спростовує або підтверджує мої сумніви.
Пояснюю наслідки поширення неправдивої інформації
|
|
4. Синтез соціальної (історичної) інформації
|
||||
4.1
|
Систематизую та узагальнюю різнорідну
соціальну (історичну) інформацію
|
Виокремлюю незрозумілі мені слова і з
допомогою дорослих встановлюю їх зміст.
Придумую назву твору, що відображає його
зміст
|
Збираю інформацію на тему, яка мене
цікавить.
Визначаю важливі і менш важливі відомості
та обґрунтовую це.
Порівнюю події, вчинки осіб
|
|
4.2
|
Інтерпретую соціальні (історичні) факти
|
Розповідаю про себе та інших (на основі спостережень,
текстів)
|
Виражаю різними способами уявлення про
визначні постаті, пам’ятки культури, відомі історичні події
|
|
5. Оцінювання соціальної
(історичної) інформації
|
||||
5.1
|
Формулюю та представляю судження, добираючи
аргументи
|
Висловлюю свої вподобання.
Виокремлюю фрази та/ або дії, які мене
вразили.
Обмірковую вплив моїх слів та/ або дій на
думку інших
|
Формулюю власну думку щодо вчинку, події,
пам’ятки культури. Добираю прості докази..
Дотримуюся послідовності викладу
|
|
6.
Дотримання і захист прав людини
|
||||
6.1
|
Формую себе як особистість (у повазі до
людської гідності)
|
Описую себе, свій характер, захоплення, що
мене вирізняє від інших
|
Визначаю свої найкращі риси характеру,
моральні якості.
Розповідаю про свої плани на майбутнє та пояснюю,
як їх можна реалізувати
|
|
6.2
|
Захищаю права людини
|
Пояснюю, що я можу і маю робити у сім’ї,
серед однолітків, у школі.
Дотримуюся правил поведінки, що засвідчують
мою повагу до інших.
Звертаюся за допомогою до старших у
випадках, коли мене або когось ображають
|
Не порушую прав інших дітей, виявляю та
засуджую такі вчинки.
Пояснюю, до кого можна звернутися, коли
ображають і/ або принижують мене чи інших, відповідно дію в таких ситуаціях
|
|
6.3
|
Протидію і запобігаю виявам дискримінації
та нерівного ставлення
|
Розпізнаю вчинки і слова, які можуть
підтримати або образити.
Поважаю різноманітність, справедливо
ставлюся до інших
|
Спілкуюся, враховуючи особливості інших
людей.
Пояснюю, чому потрібно діяти справедливо
|
|
7.
Взаємодія у спільноті
|
||||
7.1
|
Ідентифікую себе зі спільнотами
|
Збираю інформацію та розповідаю про свою
родину, однокласників.
Пояснюю, що означає бути членом родини,
учнем.
Долучаюся до родинних традицій, пояснюю
їхнє значення для себе
|
Досліджую своє походження, родовід,
визначаю свою роль у школі, громаді, державі.
Досліджую, які традиції і свята шанують у
моїй родині, у родинах моїх друзів та однокласників, ставлюся з повагою до
цих традицій і свят
|
|
7.2
|
Співпрацюю
|
Знайомлюся з однолітками.
Уважно слухаю інших та висловлюю свою
думку.
Надаю допомогу, коли просять, та звертаюся
по неї, коли потребую
|
Виявляю свої почуття до людей, не ображаючи
та не принижуючи їх, стримано пояснюю свою думку.
Співпрацюю з однокласниками для досягнення спільних цілей
|
|
8.
Демократичне громадянство
|
||||
8.1
|
Роблю відповідальний вибір
|
Домовляюся з однокласниками про доброчесні
правила взаємодії, дотримуюся досягнутих домовленостей, пояснюю, чому це
важливо
|
Створюю разом з однокласниками та
використовую правила та процедури вирішення питань, які стосуються життя
класу.
Пояснюю, як мій вибір та мої дії можуть
вплинути на інших людей
|
|
8.2
|
Беру участь у вирішенні проблем спільнот
|
Розповідаю про проблеми, з якими стикаються
моя родина, клас, обираю варіанти їх розв'язання.
Долучаюся до корисних справ у родині,
класі, школі
|
Аналізую проблеми класу, школи, громади та
пропоную варіанти їх вирішення.
Долучаюся до справ, корисних для класу,
школи, громади
|
|
8.3
|
Осмислюю громадсько-політичне життя
|
Виявляю зв’язки між людьми, які мене
оточують
|
З’ясовую, як і хто впливає на події довкола
мене, що викликає довіру людей один до одного
|
|
Мистецька освітня галузь
Мета: розвиток емоційно-почуттєвої сфери, формування системи цінностей (духовних,
культурних, національних, естетичних) у процесі пізнання та художньо-творчого
самовираження в особистому та суспільному житті; плекання пошани до національної і світової мистецької спадщини.
Загальні
цілі:
Учень / учениця
1) виявляє
художньо-образне, асоціативне мислення у процесі художньо-творчої діяльності
через образотворче, музичне та синтетичні види мистецтва;
2) пізнає
мистецтво, інтерпретує художні образи, набуваючи досвіду емоційних переживань,
виявляє ціннісне ставлення до мистецтва;
3) пізнає себе через художньо-творчу діяльність та
мистецтво.
Загальні
очікувані результати
|
|||
Уміння
|
1-2 кл.
|
3-4 кл.
|
|
1.
Художня творчість
|
|||
1.1
|
Створюю художній образ
|
Творю відомими мені засобами мистецтва
|
Творю, обираючи
різні засоби художньої виразності
|
1.2
|
Імпровізую
|
Обираю та використовую доступні засоби та
способи для творчості
|
Обираю та поєдную засоби виразності різних видів
мистецтва для творення художніх образів
|
1.3
|
Естетично перетворюю довкілля (самостійно та спільно з
іншими)
|
Спостерігаю за довкіллям, намагаюся прикрасити
місце, де навчаюся, живу.
Беру участь у колективних творчих проектах
|
Пояснюю художній задум і реалізовую його.
Беру участь у колективних творчих проектах, виконую
різні ролі у творчому процесі
|
2. Пізнання, інтерпретація
та оцінювання
|
|||
2.1
|
Пізнаю, інтерпретую мистецтво
|
Сприймаю твори різних видів
мистецтва, визначаю засоби художньої виразності
|
Сприймаю твори різних видів мистецтва, зосереджуюся на деталях;
добираю для їхнього опису відповідні засоби
|
2.2
|
Оцінюю
мистецтво
|
Пояснюю, що мені подобається у творі, а що – ні,
намагаюся його оцінити
|
Виявляю своє враження від твору мистецтва, обговорюю його з друзями
|
3.
Самопізнання
|
|||
3.1
|
Оцінюю власну творчість із позиції свободи
|
Пояснюю, наскільки вдалося втілити свій задум
|
Оцінюю власну творчість за попередньо поданими
орієнтирами. Відстоюю свою позицію, розуміючи, що маю право на самовираження
|
3.2
|
Представляю власні досягнення
|
Демонструю свої мистецькі вміння іншим, пояснюю, що я
створив/ -ла
|
Демонструючи власні досягнення, пояснюю свій задум,
захищаю думку
|
3.3
|
Регулюю свій емоційний стан засобами мистецтва
|
Вирізняю твори і види художньо-творчої діяльності, які
мені подобаються.
Ділюся емоціями від сприймання мистецьких творів.
Творю для задоволення
|
Пояснюю
власні емоції від сприймання мистецьких творів, добираю твори і види
художньо-творчої діяльності відповідно до свого настрою.
Пояснюю,
від чого одержую насолоду у своїй творчості
|
Немає коментарів:
Дописати коментар